فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

دریای درون The Sea Inside


Javier Bardem

The Sea Inside

همیشه دغدغه این را داشته ام که اگر روزی در میان همه تیرهایی که از چپ و راست بر من می‌بارند یکی باعث شود که قطع نخاع شوم چه باید بکنم؟ این که به خودم حق بدهم  کسانی که امروز در اطرافم هستند، باید به من سرویس بدهند، کمی تا قسمت زیادی عذابم می‌دهد. ولی مگر کار دیگری می‌شود کرد؟

ادامه مطلب ...

عصر یخبندان ۳


 سومین قسمت از انیمیشن عصر یخبندان.

فیلم هایی که در اثر موفقیت تجاری به نسخه های بعدی می رسند، معمولن نسبت به فیلم اول جذابیت  کمتری دارند. ولی گاه پیش می آید که تک و توک خوب از آب در می‌آیند. یکی از این ها عصر یخبندان سه است. فیلمی که برخلاف نسخه شماره یک، خیلی مواجه با انقراض  نسل موجودات نیستیم. با این که قهرمانان آشنای فیلم کماکان در کنار هم راه می روند ولی در واقع فلسفه اصلی فیلم که تنازع بقاست در اینجا رنگ باخته و حیوانات بیشتر به دنبال تشکیل خانواده اند تا نجات از یخبندان. و این جاست که نماهای خانوادگی زیادی در فیلم خواهد آمد. قهرمانان ما دارند تولید مثل می کنند.

 

فیلم را ببینید. یکی از سکانسهای قشنگش، جایی است در فیلم که سه جوجه دایناسور به خیال این که مادرشان سید است سعی می کنند که کارهای او را تقلید کنند. در کنار این سکانس، تولد توله مندی -پیچ- هم شاهکاره.

تیتراژ

شروع مرگ و دوشیزه

یکی از جذابیت های فیلم از نظر من تیتراژ است. تا جایی که به یاد دارم در جشنواره ای هم از بهترین های آن تجلیلی نمی شود. این روزها که در حد نوشتن نام کارگردان و دست اندرکاران درجه یک فیلم هستند. ولی همین هم به شکل های مختلف. چند شب پیش در پی دستگیری پولانسکی در ژنو دستم به طرف مرگ و دوشیزه رفت. تیتراژ آن را برای چندمین بار دیدم. یکی از ساده ترین  تیتراژهای  پولانسکی ولی کاملن گویا. تیتراژی که می گوید:

باید آماده دیدن یکی دیگر از کارهای جاودانی من باشید.

ترانه می گفت:

اگر قرار بود یک اسکاری هم برای بهترین تیتراژ بدهند تا حالا رومن بیس سی تا گرفته بود.