فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

جایزه ویژه فیلمامون


مسعود کیمیایی و اصغر فرهادی جوایز اصلی جشنواره اخیر فیلم فجر را  درو کردند.

بدون دیدن فیلم ها و از آن جایی که این روزها معیار ارزشیابی و دیدن یک فیلم برای ما دیگر چندان سینمایی نیستند، بنابراین: 

ما هم جایزه ویژه فیلمامون را به مسعود و اصغر می دهیم

 

پ.ن. 

امیدواریم که جشنواره فیلم برلین هم چون ما، جایزه اولش را به جدایی نادر از سیمین بدهد. تا یکشنبه منتظر می شویم و اگر این گونه بود بریدمان می شود، آن. و چه آنی!

یک درجه مجازی


One Damn Degree

یادداشتی از: داوود علیزاده

***

نقدی بر فیلم "یک درجه لعنتی"

نویسنده وکارگردان :حسام دهقانی- سال 1389

وقتی راجع به فیلم کوتاه حرف میزنیم انتظار داریم تا برش کوتاهی از زندگی و یا اندیشه ببینیم.در مورد فیلم بلند این میتواند به روایت کامل یک زندگی و حتی قطعه ای از تاریخ بینجامد. پس فیلم کوتاه مجالی نخواهد داشت تا شخصیت پردازی یا داستانسرای کنی. فیلم کوتاه عرصه یک ضربه کوچک بر روح و اندیشه مخاطب است تا در آبستن آن جوشش یا حرکت یا تفکری آغاز شود.

آسمان فیروزه ای رنگ در کنار ساختمانهای سرد و خاکستری شهر در نمای دیدگاه (pov) کیانا حکایت از نابودی معصومیت یک دخترک است که در شهر خاکستری و بی رنگ در حال رخ دادن است. کیانا در این مخمصه حتی برادر دلسوز و علاقمندش را هم نمیتواند شریک کند و حرفی با او بزند. در فیلم یک درجه لعنتی اقدام به خودکشی کیانا عکس العمل یک اتفاق بزرگتری است که قبلا افتاده و آن تنهایی کیانا و عدم اگاهی است که به جان نوجوانان ما افتاده است.

ادامه مطلب ...

خداحافظ ماریا


ماریا اشنایدر

Maria Schneider

1952-2011
ماریا اشنایدر با فیلم آخرین تانگو در پاریس مطرح شد. فیلم پر سر و صدایی که با مارلون براندو بازی کرد. ولی اوج کار هنری اش فیلم حرفه خبرنگار آنتونیونی بود. یک همبازی خوب برای جک نیکلسون.