فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

Carnage

Carnage  

 Carnage *

 کشتار / قتل عام  

 Jodie Foster  

Kate Winslet  

Christoph Waltz 

Jonhn C Reilly  

 

بر اساس نمایشنامه ای از یاسمینا رضا  

نویسنده ی فیلمنامه : رومن پولانسکی و یاسمینا رضا 

کارگردان : رومن پولانسکی

 

این فیلم برای کسانی که به دنبال جلوه های ویژه یا  هیجان های معمولی  هستند هیچ چیز تماشائی ندارد . وقتی که برای بار اول فیلم را دیدم فکر کردم که این داستان برای تئاتر شدن مناسب  است و بعد متوجه شدم که بر اساس یک نمایشنامه ساخته شده است بدون اینکه من توصیه کرده باشم !!!

و اما آدمهائی که چالش های ذهنی انسان با خود و با دیگران همیشه برایشان مسئله ی مهمی است قطعا از تماشای آن لذت خواهند برد .

فیلم با نمای دوری از یک پارک و تعدادی بچه ی ده دوازده ساله شروع و با نمائی از کم و بیش همان محل و کم و بیش همان بچه ها پایان می یابد . بقیه ی آن در یک آپارتمان و حداکثر راهروی آن آپارتمان اتفاق می افتد و فضا و فیلمبرداری به شکلی است که فشاری را که به دو زوجی که حضور دارند وارد میشود  ما در درون خود حس می کنیم .

تلخی محسوسی این  آدمها را به هم نزدیک و از هم دور می کند .

هر یک از زنها در موقعیت های متفاوتی به هم نزدیک و از شوهرانشان دور می شوند و یا برعکس !  مردها هم در شرایط خاصی به هم یا به همسرانشان نزدیک می شوند و این بازی حتی در بین هر نفر با جنس مخالف در گروه مقابل اتفاق می افتد ...

این  دوری و نزدیکی ها گاهی به اندازه ای کودکانه است که هویت انسان بالغ و به اصطلاح عاقل را زیر سوال می برد در حالی که رفتارهای به ظاهر عجیب و کودکانه ی بچه ها در ابتدا و انتهای فیلم را بسیار طبیعی نشان می دهد .    

اهالی سینما بدون توجه به توصیه های من این فیلم را از روی یک نمایشنامه ساخته اند لا اقل شما به توصیه من آنرا ببینید !  

 * کلمه ی کارنیگ معانی دارد که براحتی به عنوان نام یک فیلم قابل ترجمه شدن به شکلی که حس تلخ و سیاه جاری در فیلم را برساند نیست . مثلا کشتار یا قتل عام اما خیلی مهم است که این نام تداعی یک فیلم از نوعی که با جنگ یا نسل کشی روبرو هستیم را نداشته باشد. 

توصیه !! من برای ترجمه نام فیلم : درو افکار

 

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:09

و من تازه فهمیدم که چرا این فیلمو ندیدم. چرا که این بعد از گوست رایتره و من فکر میکردم بعد از اون فیلمی نساخته. من حالم خوبه؟

محسن دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:10

خدا خیری به این کویینتین تارانتینو بده که این کریستف والتز رو کشف کرد. من هر وخت اسمشو میشنوم یاد بازی بی نظیرش توی اینگلوریس بستردز که یک اسکارم براش آورد میشم.

حسام پنج‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:33 http://hessamm.blogsky.com

بازی ها در این فیلم خیلی خوب دراومده. البته سنگینی فضای تئاتر بر کل فیلم سایه انداخته.

به نظر من هم ترجمه اسم فیلم چندان مناسب نیست. کارنیج از نظر لغوی به معنی قتل عام یا همون کشتار هست اما برای این فیلم باید دنبال معنی دیگه ای گشت که با مضموع همخونی بیشتری داشته باشه.

سنگینی که می گین بشدت هم سایه انداخته و موافقم اما انگار داستان هم همیونو می طلبیده .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد