فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

متشکرم اصغر


برنیس بژو بازیگر فیلم "گذشته"، ساخته اصغر فرهادی نخل طلای بهترین هنرپیشه زن را از جشنواره فیلم کن 2013 آن خود کرد. او بعد از گرفتن جایزه گفت:

متشکرم اصغر.

من هم می گویم:

متشکرم اصغر.

امیدوارم بعد از اکران این فیلم در تهران از آن در اینجا یاد کنم.

نظرات 6 + ارسال نظر
نیره شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:47 http://bahareman.blogsky.com

ما هم از بزرگان قوم پیروی می کنیم و می گوییم:
متشکریم اصغر!
کاش من زودتر هر چی فیلم دوست دارم ببینم واقعن پیش از مرگ ببینم... هزارن فیلم ندیده...

من هم امیدوارم شما این کار را بکنید.
البته من می توانم به جرات بگویم که فیلم هایی که می خواهم ببینم شاید به ده ها هم نرسد.
می دانی دت مام؟ من تقریبن تمامی شاهکارهای سینمای جهان را که خودم به شاهکار بودنشان باور دارم را دیده ام. درصد زیادی از آن ها را هم مدیون احمد جورقانیان هستم که پستش را قبل از این حتمن دیده ای. راستش در مقابل فیلم هایی که امروزه شاهکار می نامند کمی تا قسمتی مقاومت می کنم.
من نمی دانم چه فیلمی را می توانم با آثار هیچکاک یا پولانسکی یا فلینی یا کوبریک مقایسه کنم.
این روزها دیگر برای من خیلی سخت است فیلم دیدن.
مانند وقتی که صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز زا خواندم و شاید تا چند سال هیچ کتاب دیگری را نتوانستم بخوانم. الان هم که کتابی را می خوانم راستش به خاطر این است که از قافله عقب نباشم وگرنه هنوز هیچ اثر دیگری نتوانسته مرا راضی کند.

نیره شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:12 http://bahareman.blogsky.com/

آهان! فهمیدم پسر عمو جان!
حس مبارک را می گویم... مثل حس منه وقتی که می رم چیزی بخرم و خدا نکنه که یک مدل و جنس مرغوب چشم مان را بگیرد دیگر هیچ زرق و برقی در برابر دیدگان من جلوه نخواهد کرد!!! درست گفتم دیگه عین همین حسه...
ولی خوب راستیتش حق با شماست، پسرعمو!
من هم که فقط جند تا دونه فیلم خوب دیدم، اعصابم چاقو چاقو!!! می شه وقتی یکی می گه مثلن فلان فبلم خیلی قشنگه و من همیشه یک جواب دارم: راست می گی خوب! فیلم خوب ندیدی... یادمه چند سال پیش یک بنده خدایی که روزی شونصد تا حتا فیلم می دید، با چنان آب و تابی از فیلم آتش بس تعریف می کرد که انگار هیچکاک و پولانسکی و همه ی از ما بهتارن سینما و همین اصغر جان خودمان همه با هم جمع شدند و آتش بس رو درست کردند....!!! این نشون می ده زیاد فیلم دیدن هم دردی دوا نمی کنه طرف باید بفهمه چی نگاه می کنه... حس شما اسمش درد فهمیدنه... گفتم که تو مایه های همون حس من که درد فهمیدن می گیرم که ئیگه هر چی ببینم اونی که چشممو گرفته نمی شه!!!

حق با شماست. آن آشنای شما فقط فیلم می دیده. درهم. ولی ما سوا می کنیم. خوباشو. گردونتره ولی خب کاریش نمیشه کرد.

پروانه چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:36

شما فیلمشو دیدید؟

نه. ولی تمام جزییاتش رو می دانم. اگر تکلیف تهیه کننده معلوم بشود که باید پول اکران را به چه کسی بدهند، در ایران هم اکران می شود.

نیره جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:12 http://bahareman.blogsky.com/

فیلم جدید ندیدین؟

نه.
حتا آخرین فیلم اصغر را.
این روزها اصلن با خودم دوست نیستم.

مهربانو جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:55

سلام..من این فیلمو ندیدم.. ولی مطمئنم...با شناختی که از اصعر آقا دارم که محشره...باید تا اخر این ما ببینمش...حتما اگه دیدم..خبرتون می کنم دوست ارجمندم

این فیلم برای خود ما هم طلسم شده. ما هم ندیدیم. در ضمن حضور شما عرض کنم که ایشان اصغر هستند و نه اصغر آقا. اصغرآقا فیلمساز نیست.
:)
ما از دورانی که نقد فیلم می کنیم، کارگردانان را مانند خیلی از نقادان بزرگ با نام کوچک می نامیم. مثل وودی، آلفرد، استیون، اصغر، عباس، مسعود......

مهربانو شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:50

قصدم این بود که اساعه ادب نکرده باشم...فقط.

ببخشید..گاف بزرگی بود؟

ما خدمت اصغر عرض کردیم. فرمودند: اشکالی ندارد خانم مهربانو از مقربین درگاهند و هر آنچه بفرمایند همانست.
الله و اکبر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد