فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

تاکسی و خرس طلای برلین


فیلم تاکسی ساخته ی جعفر پناهی موفق به دریافت جایزه خرس طلای این جشنواره شد.


وب سایت برلین را ببینید.


نظرات 3 + ارسال نظر
مژگان جمعه 14 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 21:05 http://cinemazendegi.blogsky.com/

خیلی سخته.
+ خیلی سخته یک فیلم ساز نتونه فیلم بسازه.
+ اینُ دیدم، به نظرم تو مستندها. مخصوصا مستندهایی که درباره موضوعات اجتماعی ساخته می شه باید یکم میانه رو تربود تا باورپذیرتر باشه. منظورم این هست که بهتره خاکستری باشه تا سیاه سیاه. نمی دونم چرا این یکی رُ دوست نداشتم.

حق با شماست. خاکستری بهتره. اصلن یه چیز دیگه، مگه نمی شه مثل کیارستمی یا فرهادی فیلم ساخت؟ هرچند هر کس شیوه ی کار خودشو داره. ولی من از این که از دیدن فیلم های کسی محروم باشم دلم درد می گیره. حالا ممکنه اگه فردا آزاد باشه که فیلم بسازه و من تا اومدن سی دی فیلم اونو نبینم ولی خب اون وقت خودم انتخاب می کنم. الان محرومم. اون محروم از ساختن و من محروم از دیدن.
تاکسی رو من هم دوست نداشتم. به نظر من توسط ممیزی ارشاد بزرگ شد.
در ضمن من برای این که وبلاگ شما رو گم نکنم لینکشو اون بغل چسبوندم. کار بدی که نکردم؟

مژگان شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:05 http://cinemazendegi.blogsky.com/

آقای مهدی بهشت عزیز اختیاردارید برام باعث افتخاره.
+ یک حقیقت در مورد وبلاگم. وبلاگ اولم فیلتر شد. وبلاگ دومم در زلزله بلاگفا از بین رفت. وبلاگ سومم همین که دارم رُ جدی شروع نکردم. یکمم دچار مسائل احساسی شدمُ بیشتر تفریحی نویسی کردم. برای همین یادداشت های خوبی درش نمی بینید اما سعی کردم فیلم هایی رُ معرفی کنم که همشون قابل تامل ند. مخصوصا که دیالوگ ها رُ خودم و به انتخاب خودم نوشتم.
+
درباره پناهی. می دونید تو قفس نگه داشتن یک هنرمند فاجعه هست. تازه تو این شرایط انتظار زیادی هم ازش نیست. امکاناتی هم در اختیارش نیست و شاید هم با ترس و لرز زیاد این فیلمُ ساخته.
+ بله هر کدوم ژانر خودشونُ شیوه خودشونُ دارند.. ولی به نظرم این پناهی تو این فیلم پناهی محصور بود. فیلم ساز آزادی نبود که بتونه با فراق بال و امنیت خاطر کار کنه. برای همین با اینکه منم مثل شما فیلمش رُ دوست نداشتمُ غلو آمیز دیدم + ولی با توجه به شرایطش بهش حق هم می دم.
+ و یک موضوع دیگه ما خودمون نمی تونیم انتخاب کنیم. سالها ست برامون انتخاب می کنند. برای همین من همیشه فیلمامُ از بازار آزاد تهیه می کنم.

خب وبلاگ طول می کشه که جا بیافته. صبور باش.
من چند ساله که اینجا چند تا وبلاگ درست کردم و همه هم بی مشکل هستند. فکر می کنم بهتر از باقی سرویس دهندگان باشه.
در این مورد شما درست میگی. شاید اگر جعفر شرایط دیگه ای داشت فیلم بهتر می شد. بهرحال بیشتر خواسته که حرف بزنه تا این که فیلم بسازه.
فیلمای منم از بازار آزاد تهیه میشن. زمان شاه یه جور و الان یه جور. کلن انگار حاکمیت ها در این گوشه از جهان که ما زندگی می کنیم با سینما بدن.
لینک زیر به شما کمک می کنه که کمی تا قسمتی، زمان جوانی من و طرز فیلم دیدن نسل رو ببینی.

http://filmamoon.blogsky.com/1392/02/31/post-245/

مژگان یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 15:56 http://cinemazendegi.blogsky.com/

سلام
+ خیلی مچکرم که این آدرس این لینک خوبُ بهم دادید.
+ حتما می خونمش.
من برعکس سهراب سپهری. دوست دارم که بپرسمُ بدونم که پدرهای پدرها چه نسیمی، چه شبی داشته اند

سهرابه دیگه. عزیزه. منم دوست دارم بدونم پدرهای پدرهایمان .... ولی دیگه نیستن. چیزی هم ننوشتن. اصلن سواد نداشتن که بنویسن. به طور مثال من از پدر بزرگ و پدرش جز نامی و شهری که متولد شدن هیچی نمی دونم. مگر از دیگران بخوانم یا بشنوم که چه نسیمی داشته اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد