ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
وودی آلن در حال هدایت بازیگران
جادو در مهتاب
کارگردان و سناریست: وودی آلن
کالین فریت و اما استون
*****
یک شعبده باز حرفهای و بین المللی، کالین فریت، بعد از پایان نمایشی، با یکی از دوستان قدیمش روبرو میشود. دوست از او درخواست میکند از آنجا که او خیلی تیزبین است، برای یافتن راز زنی، اما استون، که به طور سحرآسایی از گذشتهی آدمیان میگوید و احضار روح میکند، با او به سفری نزد زن بروند. او هم می پذیرد و روانه میشوند........
جادو در مهتاب یکی از ضعیفترین فیلمهای وودی آلن در تمام طول دوران فیلمسازیش است. حداقل از نظر سناریو که لطمهی زیادی به کار زده است. وگرنه در سایر موارد، انتظاری نیست که فیلم بی ارزش باشد. در فیلمهای کارگردانان بزرگ، همه چی سرجای خودش است. و تنها چیزی که ممکن است لطمه به فیلم بزند سناریو است. آن هم سناریویی که با یک بار دیدن فیلم، دیگر مقابل مونیتور نخواهید نشست. البته در این که وودی آلن به درستی بیننده را فریب میدهد شکی نیست ولی از نقطه نظر من، بسیاری از فیلمها از جمله این فیلم فقط یکبار دیده میشوند. بر خلاف فیلمهای قبلیش همچون نیمه شب در پاریس. مگر اینکه آلن قصدش فقط همچون قهرمانان فیلمش، بازی با بیننده باشد.
در جایی از فیلم، کالن فریت، میگوید: بسیاری از شعبده بازان کارشان را آنقدر تکرار میکنند که تماشاگر، حقه ی کار را کشف می کند. در نتیجه یک کار، نبایستی برای مدت زیادی تکرار شود.
آیا وودی آلن هم احساس کرده که یک بار و برای همیشه ما را فریب بدهد؟ شاید. ولی فیلم خوبی نساخته. ما بدون این فیلم هم میدانیم که او جادوگری است در سینما. بی نیاز از گفتنش و از زبان خودش.
به فیلم با ارفاق و به یاد گذشته او نمره 5 از 10 را میدهم. و یا 3 ستاره.