فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

پسر زیبا، Beautiful Boy


Beautiful Boy

پسر زیبا، Beautiful Boy

فیلمی از، Felix Van Groeningen با فیلم‌نامه‌ای از Luke Davies

و بازی‌های، Steve Carell, Timothee Chalamet  

***

خواندن این متن شما را با کلیات فیلم و در نهایت پایان آن آشنا می‌کند.

اینروزها سینما دیگر آن چیزی نیست که پنجاه سال پیش بود. همچون خیلی چیزهای دیگر. این نیست که از فیلم‌برداری و بازی‌ها و رنگ و ........ بگوییم. این را قبلن هم گفته بودم. تنها چیزی که امروز می‌توان در مورد فیلمی گفت این است که، فیلم هنری بود یا صنعتی. البته این که یک فیلم صنعتی، هنری هم باشد، نه این که نباشد، هست ولی وجه صنعتی آن بیشتر غالب است. پسر زیبا فیلم صنعتی نیست. هنری است. میزان بازی کامپیوتر در آن بسیار کم است. فیلم داستانی دارد همچون داستان‌های زندگی بسیاری از مردم جهان و با موضوعی تکراری ولی همیشه مطرح. اعتیاد.

پسرزیبا معتاد می‌شود. علت اعتیاد همچون بهانه‌ی این حرکت نزد معتادان دیگر است. حتا شکل ارائه‌ی این اعتیاد مانند فیلم‌های دیگر است. ولی پایان کلیشه‌ای و در عین حال واقعی دیگر معتادان را ندارد. چرا که پسر زیبا که در نقش نیک شف ظاهر شده، در زمان اعتیاد، شروع به نوشتن رومانی می‌کند. این رومان بعدها دستمایه‌ی فیلمنامه نویس همین فیلم می‌شود. در واقع فیلم به تصویر کشیدن یک اتفاق واقعی است. اتفاقی که ای‌کاش کسانی که درگیر این مشکل هستند می‌توانستند ببینند. هر چند باید دید میزان تاثیر داستان در ذهن چقدر است. شاید خود آنان هم می‌دانند که در راه خطایی هستند ولی توانایی تغییر مسیر را ندارند.

 

با جستجوی نام نیک شف Nic Sheff در اینترنت چهره‌ی واقعی او را خواهید دید. به دلیلِ به نظر خودم، کمی کشدار بودن فیلم‌نامه، یک ستاره از فیلم کم می‌کنم. شاید اگر خودم معتاد بودم، این امر مطرح نبود و فیلم هر پنج ستاره را از من می‌گرفت.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آناهید سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 02:00 http://www.aramtarazdarya.blogfa.com

درود.
دنبال اطلاعاتی دربارۀ فیلم «مردی از لامانتا» بودم که به وبلاگ شما رسیدم. بسیار عالی و لذت بخش است. موفق و پیروز باشید.

یکی از زیباترین فیلم هایی که در زندگی دیدم. حتمن ببنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد