فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

Little Miss Sunshine

«تو خانواده ما هیچکس اون یکیو قبول نداره. هیچ کس به حرف دیگری بها نمیده و حتی اگه از دستمون بر بیاد حال همدیگرو خیلی تمیز هم میگیریم. هرکی برای خودش یه استراتژی تعیین کرده که کمترین آسیب رو بینه : یکی با سکوت یکی با فحش دادن یکی با روشنفکر بازی و یکی با وظیفه شناسی ..... خلاصه خودمونو گول میزنیم. تنها چیزی که مارو بهم پیوند داده منافع مشترکه چون مهر و محبت رسماً تعطیله. اگه شما هم تو خونه تون وضع مشابهی دارین پس فکر کنم این فیلم راجع به زندگی شما ساخته شده.»

Little Miss Sunshine که کاندید جایزه اسکار امسال بود یکی از ملموس ترین و در عین حال عمیق ترین فیلم های خانوادگی بشمار میاد. خانواده ای بسیار متضاد برای خوشحال کردن دخترشون یه مسافرت داخلی انجام میدهند و توی این سفر مجبور میشن با عقاید همدیگه کنار بیایند. در نهایت در عین اختلاف نظر یاد میگیرن که حالا خیلی هم مهم نیست بقیه مثل اونا فکر کنن . همین که باهم هستیم خودش خوبه !

ویژگی های بصری و رنگ آمیزی تابستونی فیلم ، طنزپردازی با صداهای متنوع از بوق ماشین گرفته تا لحن صحبت کردن ، تحرک و هیجانهای شیطنت آمیز داستان و خیلی چیزای دیگه، این فیلم رو دیدنی کرده !

از نکات بسیار جالب داستان مقایسه ادبیات دو شخصیت بزرگ یعنی «فردریک نیچه» و «مارسل پروست» بعنوان دو طیف تفکر قدرت گرا و ضعیف گراست . در بحثی که بین پسر خونه و داییش شکل میگیره، تفکرات این دو شخصیت ( که در ایران بسیار شناخته شده و محبوب هستند) بررسی میشود که نتیجه بصورت هم ارزی قدرت و ضعف و پررنگ شدن نقش گزینشگر انسان به سبکی جدید میباشد.

خنده دارترین کاراکتر فیلم، ماشین این خانواده است که خودش هروقت دلش خواست بوق میزنه و انقدر لوسه که هر بار برای روشن شدنش کل خانواده باید باهم زور بزنن ! که البته در همین کار گروهی هم نکته زیبایی هست : برای سوار شدن بر چرخهای زندگی باید همه باهم تلاش کنیم، نه یک نفری !

نظرات 6 + ارسال نظر
حسام دوشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:29 http://hessamm.blogsky.com

من این فیلم رو قبل از اینکه در جوایز اسکار کاندید بشه دیدم و پیش خودم فکر کردم چرا یه همچین فیلم هایی کاندید نمی شن و جایزه نمی گیرن. به نظر من هم فیلم بسیار خوش ساختیه که می شه ازش چیزای زیادی یاد گرفت.

دقیقا . حسام جان خوشحال میشم اون چیزی که از نظرت آموزنده و متفاوت بود رو برامون بنویسی.

ژانوس سه‌شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 19:59 http://kheyzaran.blogsky.com

فیلمو ندیدم ولی طبق معمول تبریک دارم برای حسن سلیقه وریتم صمیمانه ی نوشتار شما در معرفی فیلم موضوع این فیلم حد اقل تا صد سال آینده در سرلوح موضوعاتی قرار خواهد داشت که بشر با اون دس به گریبونه رد پای پروست ونیچه در فیلم از موضوعاتی است که برای من جذابیت فوق العاده داره
جدی پیدا کردن ودیدن این فیلم از امروز در برنامه گنجانده خواهد شد.اگه میشه فیلم نامبر بیست وسه را ببینیدواگر دیده اید درموردش برایمان بنویسیددوستت دارم

مرسی ژانوس عزیز . خیلی خوشحالم از اینکه این نقد با استقبال شما مواجه شد. در اولین فرصت فیلمو میبینم و نظر خواهم داد. در ضمن من بیشتر دوستون دارم :)

فیروزه چهارشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 14:27

فیلم خوش ساختیه و بازیگرها هم خیلی خوب از ژس نقش هاشون براومدن به خصوص خانوم کوچولوی خوشگل که خیلی خوب بازی کرده . ترکیب اعضا این خانواده بسیار جالبه ادمهایی که هیچ ربطی به هم ندارن و اصلن حرفه همدیگرو نمی فهمن ولی تحت عنوان یک خانواده باید با هم زندگی کنن ُ مسئله ای که میشه گفت اکثر خانواده ها به نوعی با هاش مواجهن

سردار جمعه 19 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 00:28

فیلم بسیار خوش ساخت و خوبیه که آدمو امیدوار می کنه که ذهنهای خلاق توی این عصر متوسطها هنوز فضای کار دارن و می تونن چنین فیلمهایی بسازن.من پدربزرگ فیلم رو بسیار دوست دارم که اتحاد اعضای خانواده اگرچه به بهانه دختر کوچولو فیلم شکل می گیره اما با وجود اون تداوم پیدا می کنه و حتی بعد از مرگش هم پیکرش ذهن همه اعضا رو به سمت خودش معطوف می کنه و مجله اش خانواده رو از یه دردسر بزرگ نجات میده.اصولا اتحاد انسانها همیشه برام موضوع جذابیه و بخاطر همین هم بود که بعد از دیدن این فیلم یاد فیلم پدرخوانده ۱ افتادم.اگرچه شکل قضیه توی اون فیلم متفاوت بود اما در هردو فیلم چیزی بود که نمی ذاشت اعضای خانواده از هم دور باشن.تنهایی راز تلخ همین زندگیه و فیلمهایی مثل این،حداقل در لحظاتی انسان رو به خلسه شیرین پشتگرم داشتن به عزیزان می بره.گفتم تنهایی یاد داش آکل افتادم.

مرسی از نظر خوبتون قربان . خیلی عالی بود بویژه اشاره به عصر متوسطها ! علاقه به پدر برگه هم به نطرم ریشه فرهنگی داره مخصوصا که بد دهنیهاش جذابیت فیلم رو بیشتر هم میکنه. به امید روزیکه تنهایی فقط خاطره ای بشه مثل همبستگی که الان خاطره است. ای کاش بیشتر به ما سر بزنین .بازهم ممنون

hhz جمعه 19 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:09 http://hhz.blogsky.com

فیلم را ندیدم ولی این توضیحات مرا به یاد فیلم "Pieces of April " انداخت. البته فکر نمی کنم کوچکترین شباهتی به هم داشته باشند ولی فیلم جالبی است!!

خیلی ممنون از پیشتهادتون . من هم ندیدم اون فیلم رو ولی الان مشتاق شدم.

مونا چهارشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:01 http://www.musicx4u.blogfa.com

سلام عمو..
از اینکه وبلاگ مرا در وبلاگ خود و ترانه جون لینک کردید متشکرم..
من هم هم وبلاگ شما و هم وبلاگ ترانه جون را لینک کردم..
همیشه موفق و پیروز باشید..

ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد