فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

مولن روژ

اگر قرار باشد فانتزی ترین فیلمی که از تاریخ هنرهای نمایشی ساخته شده رو انتخاب کرد بجز سینما پارادیزو من فقط مولن روژ رو انتخاب میکنم . ملودرامی که از زیبایی نظیر نداره !

 

داستان فیلم راجع به جوان نویسنده ای بنام "کریستین" است که با یک گروه از هنرمندان مونت مارته پاریس آشنا میشه و برای ارائه کارشان به مولن روژ میره و بطور اتفاقی عاشق زیباترین زن اونجا میشه . "ساتین" زنی درباری که از نهایت زیبایی به الماس درخشان معروفه همبستر دوک های ثروتنمد میشده که اینبار "کریستین" رو با یک دوک اشتباه میگیره و عاشق او میشه. در این میان یک دوک واقعی که او هم کاملا شیفته ساتین شده پی به رابطه پنهانی ایندو میبره و چون سرمایه گذار نمایش جدید مولین روژ شده ابتدا درخواست تغییر نمایشنامه را میکند (که قراره درست همین ماجرا رو به سبک هندی اش نمایش بده) ولی حسادت در عشق بیشتر میشه و میخواهد با از بین بردن کریستین بطور کامل راحت بشه.

 

مفهوم اصلی فیلم بر پایه 4 کلمه کلیدی "حقیقت، آزادی، زیبایی و عشق" یعنی متعالی ترین دست آوردهای انسان استواره که در چندین صحنه بیان میشه.

 

شخصیتهای فیلم که این چهار مفهوم رو زنده میکنند در واقع هر کدام در درون متناقض هستند بدین ترتیب که : راوی داستان که عاقل ترین فرده نقش دلقک رو داره، صاحب لوده مولن روژ در پشت صحنه جدی ترین شخصیته، رقصنده آرژانتینی که بسیار عصبی است همواره در حال خواب و غش به سر میبره، دوک هم خودخواهه هم بسیار ثروتنمند، ساتین زیباترین موجود فیلم ولی مبتلا به بیماری است، کریستین هم که بدلیل عاشق بودن همه خصوصیت هارو با هم داره !

 

فضاهاهای فیلم بسیار فانتزی و پر از رنگه حتی صحنه های غمگین انقدر زیبا طراحی شده که آدم از غم و یا ابهام و اضطراب عشق خوشش میاد. موسیقی این فیلم بازخوانی بسیاری از شاهکارهای هنری است که معرف آثار قبلی سینما و موسیقی است.

 

یک نکته جالب فیلم همزمانی شروع قرن بیستم و مرگ ساتین است. این نکته بسیار جای تعمق داره که ساتین نماینده چه انسانی است که درست با اتمام سال 1899 از بین میره ؟

نظرات 7 + ارسال نظر
حسام چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:25 http://hessamm.blogsky.com

این فیلم از فیلم های مورد علاقه منه که بیشتر از ده بار دیدمش (و یادم رفت توی وبلاگ ترانه بنویسمش). من از بازی نیکول کیدمن توی این فیلم خیلی خوشم میاد. انگار جنس بازیش با بقیه فیلمهاش فرق داره.
موسیقی و آوازهای فیلم هم از بهترین و به یادماندنی ترین موسیقی های تاریخ سینماست.

محسن چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:37 http://neverland.ir

سلام
وبلاگ سینمایی این روز ها بیشتر به متاع نایاب می ماند. نمی دانم حرفم را قبول دارید یا نه اما من هر چه خواندم به دلم ننشست پس بر آن شدم تا خود بنویسم تازه دست به کار شده ام اما باز هم به دلم نمینشیند ؛شاید آینده؛ این مهم ممکن شود گفتم جارت کنم و در خواست تبادل لینک بدهم اگر میسر بود خبر کنید بلادرنگ! افتخار داشته باشم تا لینکتان را در وبلاگم قرار دهم.

در این وبلاگ گروهی ما بیشتر تمایل داریم که لینک سینمایی بچسبانیم . آنهایی را هم که لینک کرده ایم و سینمایی نیستند پسر خاله ها و دختر خاله هامان هستند. وبلاگ شما فوتو وبلاگ است. فرموده اید که میخاهید دست به کار شوید. ما چشم انتظاریم. چند مطلب سینمایی بگذارید توی وبلاگتان چشممان کور شود اگر لینکتان نکنیم.

کامران پنج‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 21:01

به نظر من هم بهترین فیلم نیکول کیدمن همین فیلم مولن روژ است.

همین کامران جان؟
آقا ما از شما در توصیف نظزاتتون انتظار بیشتری داریم ها !

پیام شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 18:28 http://www.bilit.persianblog.ir

سلام ... تازه با وبلاگ شما آشنا شدم ... ابتدا برام جالب بود که یه وبلاگ سینمایی فعال پیدا کردم ... آرشیو را نگاه کردم و به مطالب نصف مال من ... سرکش کشیدم و ... تا اینکه اسمی برایم آشنا آمد . (( محسن مهدی بهشت )) بله نام خانوادگی (( مهدی بهشت )) که نام خاصی است و نام خانوادگی یکی از بازیگران کودک و نوجوان جشنواره ی فیلم کودک بود (( ترانه مهدی بهشت )) . در جشنواره گوشواره را دیدم و انصافا بهترین فیلم (( برای کودک )) جشنواره بود . برای چاپلوسی و پاچه خواری نمیگم !!! این رو قبلا هم می گفتم !!! بعد که نام خود ترانه ی عزیز را هم در بین نویسندگان دیدم ... فعلا می خوام برم آرشیوتون رو مرور کنم و ... . لینک شما را هم در وبلاگم قرار دادم ... با وبلاگی آشنا شدم که فکر می کنم ارتباط جالبی با هم داشته باشیم ... چون من هم وبلاگم سینماییه ... موفق و پیروز باشید

وبلاگتان را دیدم. الحق که جایش در لینک های ما خالی بود.

مریم شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 20:24 http://b4u.blogsky.com

فیلم جالبی باید باشه..راغب شدم ببینمش..راستی طراح اون نمایش یه طراح رقص هندی هست

چه جالب . راستی طراح کدوم نمایش ؟ چون شما که فیلم رو ندیدین !!!

مهدیه شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 21:22 http://badoom.blogsky.com

آخر پست به نکته ای اشاره کردی که من اصلاْ بهش تا حالا فکر نکرده بودم. آخر این فیلم انقدر ناراحت کننده است که فکر آدم دیگه حوصله نکته انحرافی نداره!!!!
حالا که بیشتر فکر می کنم می بینم تو این فیلم فقط برام شخصیت کریستین و ساتین مهم بوده. باقی رو تازه الان بهش پی بردم.
با این اوصاف آبروی هرچی علاقه مند به فیلم دیدن رو بردم. من به چی توجه کرده بودم؟! رفتم مولن روژ ببینم ( عالی بود نکته هایی که بهش اشاره کردی رفیق!)

اختیار دارین مهدیه جان .... بعضی وقت ها واقعا آدم تحت تاثیر یه بعد فیلم از بقیه اش جا میمونه !
منم ۲۰ باری دیدم این فیلم رو که این چیزارو ازتوش در آوردم.

حالا اگه نکته های جالبتری هم به فکرتون رسید بنویسید اینجه چون خیلی ها این فیلم رو دوست دارن و راجع بهش اطلاع خاصی ندارن

پیام یکشنبه 1 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 14:08 http://www.bilit.persianblog.ir

سلام ... ممنون بابت لینک ... وبلاگم بروز شد ... موفق و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد