فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

تعطیلات آقای بین

انقدر فیلم های کوتاه مستر بین از تلویزیون پخش شده که دیگه کاراش به نظر خنده دار نمیاد! اما فیلم "تعطیلات آقای بین" (Mr. Bean's Holiday)  محصول ۲۰۰۷ انگلستان، فیلم بدی نیست. یه جورایی بهمون ثابت می کنه هنوز هم می شه از دست خنگ بازیهاش حرص بخوریم و یه جاهایی هم از خنده روده بر بشیم!

"تعطیلات آقای بین" مطمئناً فیلم مهم و مطرحی نیست، نه فیلمنامۀ خاصی داره و نه ساختار هنرمندانه. اما مگه توقع ما از یه فیلم کمدی چیه؟ می خوایم یه مدت بخندیم و سرگرم بشیم، که این فیلم اینکارو می کنه.

داستان فیلم خیلی ساده است: مستر بین توی قرعه کشی برندۀ جایزۀ مسافرت به کن فرانسه می شه. از همون اول شروع می کنه به خنگ بازی درآوردن تا آخر. توی راه با یه پسربچه و یه دختر هنرپیشه آشنا می شه و سه تایی با هم به سفر ادامه می دن تا می رسن به کن و جشنوارۀ فیلم معروفش.

بخش پایانی فیلم که توی سالن افتتاحیۀ جشنوارۀ کن می گذره هم به نوع خودش جالبه. مستر بین که می بینه کارگردان نقش دختره رو کم کرده و از توی فیلم درآورده می ره بالا توی اتاق پخش و مزخرفاتی رو که با دوربین هندی کم خودش گرفته توی سالن پخش می کنه! ملت که تا حالا حوصله شون از فیلم سر رفته بود و داشتن چرت می زدن توجهشون جلب می شه. جالب اینکه تصاویر (مسخره بازیهای خودش و تصاویری که از دختره گرفته) با صدای نریشن فیلم اصلی هم به خوبی سینک می شه و در پایان ملت کلی دست می زنن برای کارگردان! این سکانس به خوبی مزخرف بودن بعضی از فیلم های جشنواره ای رو به تصویر می کشه! من که کیف کردم!

در کل باید گفت این فیلم برای وقتی که آدم نمی خواد یه فیلم جدی ببینه انتخاب خوبیه. هم سرگرم کننده است و هم خانوادگی. از معدود فیلم هایی که این روزها می شه با خیال راحت جلوی همه گذاشت بدون اینکه انگشت اشاره رو درحالت standby روی دکمۀ FF نگه دارین!

نظرات 6 + ارسال نظر
حوال یعنی دوست جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:34 http://www.haval .blogsky.comsghl

سلام. این فیلم رو من از طریق شبکه استانی قم دیدم. فیلم خیلی جالب شروع می شه ولی ادامه فیلم کمی تکراری می شه تا برسیم به پایان فیلم که دوباره کمی بهتر می شه.

این دو تا تذکر رو هم از قول اینجانب به مدیر این وبلاگ برسونین:
اول) "فیلم هایی که می بینیم" بهتر نیست تا .".. میبینیم"؟
دوم) لینکی که با عنوان "کتاب هایی که می خانیم" گذاشته اید را اگر اصلاح کنید خیلی بهتر است: می خوانیم صحیح است نه می خانیم!

همگی موفق باشید!

سلام. ممنون از توجه شما. من خودم با هر دو نکته ای که گفته اید موافقم. می بینیم خواناتر است. می خانیم را هم در خود وبلاگ درست کردیم، اینجا هم باید تصحیح شود.

فرزاد جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 14:01 http://petti.blogsky.com

سلام حسام جان
منم این فیلمو دیدم...
بعضی از صحنه هاش خیلی قشنگه...
اما در کل به نظر من فیلم خسته کننده ای بود
شاید به همون دلیل که دیگه کارای مستر بین برامون تکراری شده !
ممنونم ازت حسام جان

احسان جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 20:55 http://nagofteh-ha.blogsky.com

به نظر من این فیلم تکرار مکررات است. مستر بین هنرمند کمدینی نیست که بشه اونو در لیست به یادماندنی هایی همچون جری لوییس و ... گذاشت.
این فیلم هم هیچ چیز جدیدی نداشت. درسته که به کارهاش می خندی ولی واقعا نمی شه اونو در قالب یک فیلم خوب گنجوند.

محسن م ب جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 22:20 http://after23.blogsky.com/

چیزی که کار روان آتکینسون را از دیگر کمدین ها ممتاز میکند منحصر بفرد بودن کاراکترش است. و دستاویزهایی که برای خنداندن دارد. من در هیچ یک از کمدین های قبل از خودش چیزی ندیده ام که وی تکرار کرده باشد.
در مورد نظر دوست هم چشم. اصلن خود ما ترجیح میدهیم که بنوییسم می بی نی م چه برسد به می بینیم.

پادرا سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:03 http://padra.blogsky.com

من چند وقت پیش یه فیلمی دیدم به اسم Euro Trip که موضوعش سفر چند تا جوون معمولی داخل اروپا بود و با همون مضامین کمدی و مسخره بازی نه آدمو خسته میکرد نه به تفکر وا میداشت.

بعضی وقت ها خداییش این فیلم ها هم لازمه ها !

به نظر من هم بعضی وقتها دیدن اینجور فیلم ها نه تنها لازم که حتی ضروریه!

عشق فیلم یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:45 http://eshgh-e-film.blogfa.com/

سلام
من تازه با شما و وبلاگتون آشنا شدم
هنوز دارم پستهای قبلیو میخونم
امروز چند تا وبلاگ جدید دیدم و سرم حسابی شلوغه
تعطیلات بین باعث شد کلی بخندم به خصوص موقع جمع کردن اعانه
اما فقط همین .حتی صحنه های زیادی از فیلم توی ذهنم نیست
با اینکه یک سال از دیدنش نگذشته
به من سر بزن
خوشحال میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد