فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

تیرانداز (Shooter)

کارگردان: Antoine Foqua

هنرپیشگان: Mark Wahlberg.........

 

فیلم با سکانس معرفی پرسوناژ اصلی و مهارت کم نظیرش در تیراندازی شروع میشود.سکانسی هیجان انگیز که به خوبی پرداخت شده است ولی برای ادامه داستان عناصری را بدون هیچ نو اوری به خدمت میگیرد که از فرط استفاده نخ نما شده اند مانند سیاستمداران فاسد. توطئه سازمانهای امنیتی. وجود ادمهای خوب در سیستمهای فاسد وصد البته یک قهرمان سازش ناپذیر که یک تنه  علیه نظام مقتدر و مجهز به مبارزه میپردازد.

بهانه ترور انچنان پیش پا افتاده و ابکی است که اینهمه ماجرا واقعا" به ان نمیارزد وقهرمان فیلم چنان حوادث را با موفقیت پشت سر میگذارد که  دور از باور به نظر میاید .  وقتی هم که تسلیم قانون میشود به لطف یکی از همان ادمهای خوب سیستم و در کمال ناباوری ازاد میشود تا این گفته مقام اف بی ای را که  در مقابل مقامات شرور کاری کاری از دستش برنمیاید ولی میگوید: < الان دیگر دوره غرب وحشی نیست که یک نفر برود و اشرار را در خیابان قلع وقمع کند ولی کاش بعضی وقتها میبود > را به عنوان مجوز تلقی کند و کار را به اخر برساند و انتقام فریب خود وتبهکاری را از انها بگیرد.

فیلم مطلقا" فاقد شخصیت پردازی است و شخصیت های دو بعدی ان متعلق به دو اردوگاه خیر ویا شر هستند.

ضرب اهنگ فیلم تا به اخر حفظ میشود. فیلمبرداری خوبی دارد و موسیقی متن ان مثل همه فیلم های از این دست صرفا" در خدمت افزایش هیجان سکانس های حادثه ای است. جمعا" فیلمی حادثه‌ای  برای گیشه است که گویا نسبتا" هم موفق بوده است. 

نظرات 5 + ارسال نظر
محسن جمعه 28 دی‌ماه سال 1386 ساعت 18:44 http://after23.blogsky.com/

ورود شما به عنوان یگانه عالم نقد فیلم به وبلاق وزین فیلمامون جانی تازه در کالبد ما دمید. جای شما در این لوح زرین بسیار خالی بود. خوش آمدید.

متشکر از حسن نظر شما!

حسام یکشنبه 30 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:33 http://hessamm.blogsky.com

عجب اتفاق فرخنده ای است دیدن نام شما در این وبلاگ! امیدواریم توان آنرا داشته باشیم که از نوشته های شما نکات سینمایی فراوان بیاموزیم.

شرمنده میفرمائید! دارم شرشر عرق میریزم !

فیروزه دوشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 16:29

سلام

ورود شما رو به وبلاگ فیلمامون تبریک میگم . ما دورادور از کمالات شما زیاد شنیده ایم خوشحال شدیم که اینجا بیشتر می بینیمتون

از نظر لطف شما بسیار متشکرم.

کامران سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 19:51 http://filmamoon.blogsky.com

ورود شما را به وبلاگ وزین فیلمامون که مملو از نقادان متبحر میباشد و فقط طبق اطلاعات قبل اینجانب شما را کم داشت تبریک عرض میکنم. امیدارم که از نظرات تکنیکی و هنری شما در مورد پرده جادویی نقره ای بهره ها ببریم.

متشکر از تبریک شما.امیدوارم ما هم از نظرات جنابعالی مستفیض شویم.

سیما چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:01

چون پنجمین نفرم و ۴ نفر قبلی همه ورودتان را تبریک گفتند من باید یک چیزی بگو که تازه تر باشد و با بقیه فرق فوکوله . خوب من می گم چه خوب شد که آمدید روی صحنه چون شما پشت صحنه وبلاق فیلمامون همیشه بودید و نظراتتان به نوعی منعکس می شده است. پس ظهورتان به روی صحنه را به فال نیک می گیریم.

از شما هم بسیار متشکرم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد