فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

چهل سال مهرجویی

چهل سال مهرجویی

داریوش مهرجویی کارگردان نسل در حال انقراض من است. از الماس ۳۳ تا دایره مینا و از اجاره نشین‌ها تا سارا. از سارا راستش با او قهر کردم چون کاملن احساس کردم که فکر کرده من خیلی خرم. از نظر سینمایی عرض می‌کنم و الا خر بودن که بد نیست. اصلن خوب هم هست. یک وقتی در زمان مرحوم حسین توفیق حتا حزبش هم بود. در مهمان مامان با هم شام آشتی کنان خوردیم و تا به امروز که نوبت به سنتوری رسیده است با هم آشتیم.

امسال چلهمین سال حضور داریوش مهرجویی در سینمای ایران است. کارگردانی در جایگاه ایشان اگر در یک کشور متمدن و با فرهنگ زندگی می کرد، کشوری که مردم و نظامش برای فرهنگ و هنر ارزش قائل اند،  برایش بزرگداشت‌ها برگزار می‌شد، نامش را بر سالن ها و تالارهای نمایش می‌نهادند، تمبر یادبود به پاس او منتشر می‌شد و ...... ولی.......

این روزها وقتی کامنت‌ها و پست‌هایی در بعضی از وبلاگ‌ها می‌بینم تازه پی به اصل ماجرا می‌برم که چرا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ما،  برادر محسن صفار هرندی است و این ماجرا حالا حالا حالا حالاها  ادامه خواهد داشت. همه‌ مان ول معطلیم.

***

در این زمینه:

حمایت از سینما و سنتوری وبلاگ بعد از بیست و سه

یادداشتی بر فیلم سنتوری وبلاگ پلان های روزانه

***

کامنت های شما:

پروانه: شده بر بدی دست دیوان دراز / به نیکی نرفتی سخن جز به راز

*

حسام: بدون شک مهرجویی بهترین و پرافتخارترین کارگردان ایرانیه. اولین فیلم فکر شده ایرانی - گاو - ساخته همین کارگردانه. پستچی، آقای هالو، الماس ۳۳،... هر کدوم بهتر و عمیقتر از قبلی هستن.

*
سیروس: نظر همان است که پروانه نوشته.چنان خلاصه شرح حال و اوضاع را نوشته که خدا وکیلی هر چه دیگر نوشته شود حشو و زوائد است.وجودشان سلامت و وبلاگشان پربارتر باد.

نظرات 4 + ارسال نظر
پروانه چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:49 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

هنر خوار شد جادویی ارجمند

که از شعر زیر گرفته شده:
چو ضــحاک شد بر جهان شهریار _____ برو سالیـــان انجمن شـد هزار
سراسر زمانه بدو گشت بـــــــــاز _____ برآمد برین روزگـــــــــــــــار دراز
نهان گشت کردار فرزانـــــــــــگان _____ پراگنده شد کام دیوانـــــــــگان
هنر خوار شد جادویی ارجـــــمند _____نهان راستی آشکارا گــــــــــزند
شده بر بدی دســــت دیوان دراز _____ به نیکی نرفتی سخن جز به راز
..
این جمله ی این شعر هم به نظرم قشنگ میاد:

به نیکی نرفتی سخن جز به راز

حسام چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 20:41 http://hessamm.blogsky.com/

بدون شک مهرجویی بهترین و پرافتخارترین کارگردان ایرانیه. اولین فیلم فکر شده ایرانی - گاو - ساخته همین کارگردانه. پستچی، آقای هالو، الماس ۳۳،... هر کدوم بهتر و عمیقتر از قبلی هستن.
برخلاف شما، من سارا رو دوست داشتم. هیچوقت یادم نمی ره با چه مکافاتی سارا رو توی جشنواره دیدم (اول دبیرستان بودم) و با چه شوقی لیلا رو دیدیم (سینما سروش، روی زمین!).
وقتی با فیلم مهرجویی به این شکل برخورد می شه و تا زمانی که کارگردان بزرگی مثل بیضایی برای تهیه فیلمش با مشکل مالی مواجه هست، وضعیت فرهنگ و هنر مملکت همینه که می بینیم.

سیروس پنج‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:21

نظر همان است که <پروانه>نوشته.چنان خلاصه شرح حال و اوضاع را نوشته که خدا وکیلی هر چه دیگر نوشته شود حشو و زوائداست.وجودشان سلامت و وبلاگشان پربارتر باد.

پروانه یکشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:45 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

باید گفت "نظر همان است که < شاعر پارسی گوی، فردوسی> سروده " .
.
از این که این کوچک مورد مهر این جمع صمیمانه واقع شده است بسیار خرسند و سپاسگزارم.
.
با بهترین آرزوها برای نویسندگان این وبلاگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد