فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

شهرفرنگ

Shahr Farang

سینما شهرفرنگ

عشق سینماییایی که متعلق به نسل در حال انقراض من هستند خیلی طول کشید تا خاطراتی را که از این سینما داشتند، به جز در خرابه های سوخته آن جستجو کنند.

 به همه آن هایی  که در سرمای طاقت فرسای زمستان امسال شبانه روز تلاش کردند تا نوستالژی ما رنگ و بوی دیگری بگیرد دست مریزاد می گویم.

با عکس سینما شهرفرنگ که خودش شونصدتا سینما شده است و ساعت ۰۰.۳۰ امشب گرفتم، به پیشواز سال ۱۳۸۷ خورشیدی برویم. هرچند خودم یکی دو ساعتی هست که هنگم.

نظرات 2 + ارسال نظر
سیما یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 17:44

انگار همه تعطیلات بودند وقت نکردند نظر ارسال کنند خوب این باعث می شه که من یکبار اولین نفری باشم که نظر ارسال می کنم حالا چه نظری ارسال کنم که خوب باشه !!‌نمی دانم !! چرا می دانم که از این سینما خاطرات خوبی دارم هرچند ما سنمان مثل شما قد نمی دهد اما من هم به تلاشگران برپایی مجدد این مکان ارتقا هنر تبریک می گویم که جایی که سالها شایع بود که تبدیل به پاساژ و مرکز خرید می شود که نمی دانم چقدر این مملکت مگر پاساژ می خواهد که آدم ها بیایند الکی توش چرخ بزنند َ بالاخره تبدیل به همان مکان اصلی خودش و با ظاهری زیباتر و امروزی تر شد . امیداورم شاهد عرضه آثار هنری ماندگاری نیز در این مکان باشیم و از حضور در آن همه لذت ببرند

آن روزها شایع بود که بنیاد خودش آتشش زده که پاساژش کند. البته نه بخاطر درآمدزایی که بیشتر به دلیل قرارهایی که به زعم رژیم خلاف شرع بود و آنجا گذاشته میشد و شده بود مرکز فسق و فجور و اینا. ولی حتا اگر پاساژ هم میشد بازهم میش مرکز قرار. این بودکه دوباره شد سینما و شاید همه اینها خیالات بود. خیالاتی که رژیم جمهوری اسلامی با عملکردهای عجیب و غریب و من درآوردی و عصر تیرکمان شاهی خود در اذهان ایجاد میکند. ولی بهرحال از همین حالاهم به محل قرار بسیار نیکویی تبدیل شده است.
البته گمان نکنم تا چرخه سینمایی کشور به دست این ارشاد است شاهد عرضه آثار هنری ماندگار، نه در این مکان، که در هر مکان دیگری غیری از دی وی دی پلیر خودمان باشیم.

سیروس محمدی دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 23:47

هیچ چیز نمی تواند خاطره شکوه علفزار و عطر گلهای بهاری..........و هیچ چیز نمی تواند جایگزین خاطرات شیرین ساعتهای خوش تماشای فیلم در سینماهای شهر فرنگ و شهرقصه شود.

و هیچ کس عمق این خاطرات شیرین تو را درک نمی کند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد