فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

برنامه‌های سینمایی آذرماه ۱۳۵۶

برنامه‌های خارج از اکران روزانه سینماها و هم‌چنین ششمین و آخرین جشنواره جهانی فیلم تهران در آخرین آذرماه قبل از انقلاب به نقل از مجله سینما ۵۶ یا سینما ۶ شماره سی و دوم، دی و بهمن ۱۳۵۶:

۱– تجلیل از جان فورد به مناسبت درگذشت وی

از ۱۲ تا ۲۳ آذرماه برنامه تجلیل از جان فورد سینماگر فقید آمریکایی در مدرسه عالی تلویزیون و سینما برگزار شد. در این برنامه فیلم‌های زیر به نمایش درآمدند:

پست هوایی ۱۹۳۲ – جاده تنباکو ۱۹۴۱ – جنگجویان اقیانوس آرام ۱۹۴۵ – کلمانتین عزیزم ۱۹۴۶ – ریوگرانده ۱۹۵۰ – مردآرام ۱۹۵۲ – صف طویل خاکستری ۱۹۵۵ – گیدئون از اسکاتلندیارد ۱۹۵۹ – آخرین هورا ۱۹۵۸ – چگونه غرب تسخیر شد ۱۹۶۲ اپیزود مربوط به جان فورد.

۲ – جشنواره آثار فیلم‌سازان فرانسوی

کانون فیلم دانشگاه تهران طی ۱۸ روز از ۲۲ آذرماه با همکاری انجمن فرهنگی ایران و فرانسه فیلم‌های کارگردانان معروف این کشور را به نمایش گذاشت. در این جشنواره معروف‌ترین و مطرح‌ترین فیلم‌های فیلم‌سازان قدیم و جدید فرانسوی نمایش داده شد:

بچه‌های بهشت و عشق و جنایت از مارسل کارنه– در اعماق و کن کن از ژان رنوار- خاموشی دریا و دایره سرخ از ژان پیر ملویل- در ورودی هنرمندان از مارک آلگره- آسانسور برای چوبه دار از لویی مال- موریل از آلن رنه- جیب‌بر از روبر برسون- استراحت جنگجو از روژه وادیم- پاریس به ما تعلق دارد از ژاک ریوت- زن بی‌وفا و پسرعموها از کلودشابرول- به پیانیست تیراندازی کنید از فرانسوا تروفو- آلفاویل از ژان لوک گودار- و مهرویان شب از رنه کلر.

3 – هفته فیلم آفریقا

در بخش سینمایی جشنواره هنر آفریقای سیاه  از شنبه ۱۷ تا ۲۴ آذرماه در سینما تک موزه‌ی هنرهای مدرن، جمعن ۱۰ فیلم بلند و ۱۰ فیلم کوتاه به نمایش درآمد:

سرنوشت از فیلی سی کوسو- پلنگ و کم‌کم از ژان روش- تازه از راه رسیده و دستبند مفرغی از تیدونه آوا نارسه- کانگاموسا از کوتز هاگولر- اگزالا از عثمان ثمین. –منبع خبر از همین ۷ فیلم نام برده بود-

این فیلم‌ها از کامرون، سنگال، نیجر، مالی، غنا، کنیا و یونسکو بوده و بیشتر جنبه توریستی و تبلیغاتی داشتند.

***

حالا یکی نقد فیلم مجنون لیلی را بنویسد تا من در جا سکته کنم.

نظرات 4 + ارسال نظر
حسام سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:02 http://hessamm.blogsky.com

وقتی این دوره جشنواره برگزار می شد من دقیقا سه ماهه بودم!
برنامه مرور آثار فیلمسازان فرانسوی خیلی جالبه. چه فیلمای خوبی نمایش می دادن.
نقد مجنون لیلی هم چشم، صبر کنین بریم ببینیم اونم براتون می نویسیم!

از اولشم باید میدونستم که تو کمر به قتل من بسته ای.

سیما چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:13

کاش برای نظر نوشتن هم کلید BACK‌ وجود داشت چون من بیشتر وقت ها کلی نظر می نویسم بعد موقع ارسال هنگ می شود نمی دانم چرا بعد دوباره همان تراوشات ذهنی را نوشتن سخت است ....اما نوشته بودم :

خداییش اون موقع ها چقدر با کلاس بودید.....
نقد مجنون لیلی را هم باید دخت گرامی بنویسند که دیدند و آنقدر تقبیح کردند که فکر نکنم تا یک دایره ای از دوستان و آشنایان بروند این فیلم را ببینند ،‌دخت ارجمند هم که به وجود انور جنابعالی بیش از نقد فیلم نیاز دارد پس منتظر نقد این فیلم نباش مگر حسام که بر ما مشخص نشد چه قصد و نیتی در دل دارد که به زودی از ایشان خواهیم پرسید !!!!

اولن درمان مشکل اول شما:
بعد از نوشتن متن قبل از اینکه کلید ثبت را بزنید کل متن را در رم کپی کنید. اگر ثبت کار نکرد دوباره نظر را آورد و در متن سفید فقط پیست کنید. مجرب است انشا......
ادوم حسام حاشا کرده که کمر به قتل ما بسته توی بعد از بیست و سه. در کامنتی که بر متن اعتراض به گوگل نوشته ایم.

[ بدون نام ] شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:35

درمان مشکل را خود پس از دو بار عارض شدن بر این بلا یافتیم ای طبیب!!! بل گاهی اوقات چون سایر دردها و فشار اوقات زمان بر کار فراموشمان می شود و درست در همان هنگام درد عارض می شود!!!!

و در یکی از این عارض شدن ها جان به جان آفرین تسلیم می کنیم و تمام. و آن گاه به خوبی و خوشی تا دنیا دنیاست در آن دنیا روزگار می گذرانیم. چون طبق تحقیقات من آن دنیا تمامن بهشت است و از دوزخ خبری نیست.

سیما سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:39

اگر طبق تحقیقات شما دانشمند عزیز آنور تمامی بهشت است پس چه کنیم با اینهمه آدمی که دلمان خوش است که می روند جهنم چه کنیم !!!! (‌البته بابت مزاح گفتم)

در بهشت یخه آنها رامیگیریم و بهشت را بر آنها جهنم میکنیم. خیالتان تخت باشد. تازه بهشت داریم تا بهشت. در بهشت نیکوکاران حوری و غلمان و اینا دارند ولی خبیثانی که به بهشت میروند در آنجا کارهای پست میکنند و حوری و غلمان و اینا ندارند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد