فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

یادداشتی کوتاه بر پنج فیلم

این بار می خوام خیلی خلاصه دربارۀ پنج تا فیلمی که این هفته دیدم بنویسم:

Heartbreak Kid (2007)
یک فیلم کمدی نه چندان خانوادگی با بازی بن استیلر (Meet the Parents) و به کارگردانی بابی و پیتر فارلی. داستان فیلم دربارۀ پسریه که برای ماه عسل همسرش رو می بره سواحل مکزیک و اونجا عاشق یه دختر دیگه می شه! فیلم لحظات طنز زیادی داره و در کل سرگرم کننده است؛ خصوصاً اینکه فیلمبرداری بخش اعظم فیلم در مکزیک انجام شده و تصاویر بسیار زیبایی داره.

Mona Lisa Smile (2003)
داستان فیلم دربارۀ معلم جوانیه (جولیا رابرتز) که برای تدریس تاریخ هنر وارد یک مدرسۀ مذهبی افراطی می شه و ناچاره با مشکلات مختلف محیط کار کنار بیاد. کریستین دانست و جولیا استایلز در این فیلم بازی می کنن و با اثر خوش ساختی روبرو هستیم. کارگردانی بر عهدۀ Mike Newell هست که تونسته از یه فیلمنامۀ متوسط فیلمی نسبتاً قابل قبول ارائه کنه.

Witness for Prosecution (1942)
وقتی بیلی وایلدر بر اساس داستانی از آگاتا کریستی فیلمی بسازه و مارلین دیتریش نقش اول رو بازی کنه، مطمئناً اثر قابل توجهی خواهد بود. یک داستان جنایی بسیار هوشمندانه که در ۳۰ ثانیۀ پایانی فیلم متوجه اصل قضیه می شیم و همونجور مبهوت روی صندلی خشکمون می زنه تا تیتراژ پایانی از جلوی چشمان حیرت زده مون عبور کنه!

Cherry Crush (2007)
یه فیلم متوسط دربارۀ روابط عاطفی یک عکاس با دختر جوانی که از او بعنوان مدل استفاده می کنه. Niki Reed نقش مدل رو بازی می کنه و نیکولاس دیبلا فیلم رو کارگردانی کرده. با جنایی شدن داستان از اواسط فیلم به بعد کمی به گیرایی داستان اضافه می شه اما عدم توانایی کارگردان در اجرای درست صحنه ها و بکار بردن میزانسن های ناهمگون فیلم رو به یک اثر متوسط تنزل داده.

Charles Wilson's War (2007)
فیلمی از مایک نیکولز با بازی تام هنکس، جولیا رابرتز و فیلیپ سیمور هافمن دربارۀ چارلز ویلسون که نقش مهمی در پایان گرفتن حملات شوروی به شمال افغانستان داشت. در ابتدا فکر می کنیم با یکی از اون بیوگرافی های طولانی و خسته کننده مواجه هستیم اما واقعاً اینطور نیست و فیلم جاذبه های زیادی داره. زمان فیلم چیزی در حدود یک ساعت و چهل دقیقه است و تنها به بخشی از زندگی چارلز ویلسون می پردازه. تام هنکس مثل همیشه بازی خیلی خوبی ارائه داده و جولیا رابرتز هم نقشی متفاوت ایفا کرده. در کل فیلمیه که شاید هر کسی خوشش نیاد، چون از هیجان و جلوه های ویژه خبری نیست. اما اگر می خواهید با بخشی از فعالیت های سازمان های جاسوسی آمریکا آشنا بشین، چارلز ویلسون انتخاب خوبیه.

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 14:56 http://after23.blogsky.com

از ۵ فیلمی که نوشتی فیلم بیلی وایلدر رو دیدم. Witness for Prosecution دوباره و سه باره برای دیدن سکانسهای طولانی و جذاب فیلم هم باید ببینم. چیزی که فیلم را از ساخته های امروزی ممتاز کرده سکانسهای طولانی بدون کات است. میتوانست نمایشنامه هم باشد و شاید بوده.
Charles Wilson's War را نتوانستم بیشتر از یکربعشو ببینم. میدونی من از اون دسته آخرم. ولی بزور هم که شده شاید یک روزی سعی کنم ببینمش. -احتمال دیدن رو حال کردی؟-

Witness for Prosecution بارها بصورت تئاتر در لندن و برادوی اجرا شده و هنوز هم اجرا می شود.

احسان جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 23:39 http://nagofteh-ha.blogsky.com

از این ۵ تا بنظر من لبخند مونالیزا یک شاهکار دیگه از جولیا رابرتزه. البته من اگه میخواستم این مطلب رو بنویسم حتما اسمی از American Gangester و Elizabeth: Golden Age میبردم که یکبار دیگه کیت بلانشت و دنزل واشینگتن محبوب من با چهره همیشگی یک شاهکار دیگه ثبت کردن.

خب هفته پیش من این ۵ تا فیلمو دیده بودم!

سیما شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 13:30

از ۵ فیلمی که گفتی من فقط لبخند مونالیزا را دیدم و خوشم آمد و کلا دیدگاهی که نسبت به زن وجود دارد چه در جوامع غربی و چه در جوامع شرقی را خوب نشان داده است البته این دیدگاهها در مورد زن در جوامع غربی هنوز هم وجود دارد اینکه جوامع شرقی را نگفتم اظهرمن الشمس است ولی چون فکر می کنیم آنجاها کمرنگ تر شده است بر روی آن تاکید کردم که همواره سقف شیشه ای برای زن ها قائل بوده اند حالا این سقف شیشه ای هر از گاهی با تلاش برخی زنان کمی می رود بالاتر و آنقدر اینگونه برخورد شده است که بر خود زنان هم امر مشتبه شده است و تعریف زن خوب همان است که می بینیم به هر حال ممنون از چیزهایی که می نویسی من گاهی اوقات از روی این سایت اسم فیلم برمی دارم برای خریدن و دیدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد