فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

احضار هنرمندان به دادگاه و بازماندن گلشیفته از سفر به هالیوود

گلشیفته فراهانی - عکس از تک تیر

سه هنرمند سینمای اندیشمند ایران یعنی آقایان عزت الله انتظامی، پرویز پرستویی و کیومرث پوراحمد   به دلیل باز کردن حسابی بانکی و درخواست از مردم جهت کمک به نوجوانی که در آستانه اعدام است، برای پرداخت دیه قتل، به دادگاه احضار شدند.

سئوال: این که در ماه مبارک رمضان خود حضرات اقدام به برپایی مراسم جشن و سرور در وزارت کشور یا جاهای دیگر می کنند، و به نام جشن شادی یا نیکوکاری  در آن ها از مردم خیر می خواهند که برای کمک به زندانیانی که به دلایل مختلف از جمله عدم توانایی در پرداخت دیه یا داشتن چک برگشتی کمک کنند، چه فرقی با این کار این هنرمندان دارد؟ جشن هایی که از صدا و سیمای کشور هم به طور زنده و مستقیم در سراسر کشور پخش می شود.

نتیجه گیری: هیچ کس حق ارتکاب نیکوکاری ندارد الا ما.

***

خانم گلشیفه فراهانی که من نمی دانم گلشیفته یعنی این که گل شیفته اوست یا او شیفته گل، که برای انجام پاره ای بررسی ها برای بازی در فیلم های هالیوودی عازم آمریکا بود دیروز در فرودگاه ممنوع الخروج شد. مقامات وزارت ارشاد گفته اند که باید برای بازی در فیلمهای خارج از کشور ایشان مجوز داشته باشد.

سئوال: سئوالی ندارم. جز این که بگویم من بعد از سی سال که از برپایی  این تنها نظام مذهبی موجود در جهان، نفهمیده ام که کی اینجا چه می گوید. کی اینجا دستور می دهد و بر پایه کدام کتاب قانونی این مسائل عنوان می شود. خانم فراهانی خودش هم نمی داند که پیشنهادات چه هستند چه برسد به اینکه شما مجوز بازی را برای این کار صادر بکنید یا نکنید. الله و اکبر.

نتیجه گیری: خودتان نتیجه گیری کنید. من که نمیتوانم.

عکس از:  تک تیر

نظرات 4 + ارسال نظر
حسام جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 14:51 http://hessamm.blogsky.com/

این هم از اون اتفاقاتیه که فقط در ایران رخ می ده. دولت چون قیم و ولی اونهاست واجبه که در تمام امور دخالت کنه... آخه کجای دنیا یک هنرمند برای بازی در فیلمی خارج از مرزهای اون کشور باید از وزارت ارشادش مجوز بگیره؟
اینجا بعضی کارها و حرفها برای دولتمردان آزاده ولی برای مردم جرم. هر کسی به غیر از رحیم مشایی درباره اسرائیل اون حرفها رو زده بود تا الان صد دفعه اعدام شده بود، اما به گفته جوانفکر (مشاور جناب رئیس جمهور) این مساله با یک تذکر ساده قبل حله!!!

البته دیدیم که این آقا حتا برای تذکرات مراجع تقلید و علما هم تره خورد نکرد و در عملیات پرتاب موشک در کنار رییس جمهور ایستاد که این امر نشان از حمایت رییس جمهور از ایشان تلقی شد.

نیلوفر جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 20:21

در مورد اول هر حا صحبت از جمع آوری پول برای هر منظوری که باشد فقط کسانی میتوانند اقدام کنند که خوش حساب باشند و حق را به حق دار برسانند . معلوم نیست آقایان دست اندر کار سینما و هنر اینقدر صادق باشند و پول را برای مصارف شخصی و خوش گذرانی در دبی و ساخت آپارتمان در کانادا برندارند ؟؟. مگر به یاد ندارید قدیم ها پول نفت چطور حیف و میل میشد ولی حالا بر سفره همه ما نان و بوقلمون آورده شده است . در مورد خانم فراهانی اجازه ارشاد یعنی اینکه ایشان چون هنرپیشه ایرانی و مخصوصا جمهوری اسلامی است برای آب خوردن در یک کشور بیگانه هم باید مجوز بگیرد که آقایون بعد از آگاهی از قضییه اجازه بدهند یا خیر . چون ممکن است آب مسموم بوده و جان گلشیفته خانم به خطر افتاده و هنر ما یکی از ستارگانش را از دست بدهد . در ضمن نمیدانم چرا روزانه که اینهمه دختر ۱۵-۲۰ ساله از همون فرودگاه لعنتی برای خوشگذزانی شیوخ عرب قاچاقی و آزاد رد میشوند هچکس آنها را ممنوع الخروج نمیکند چطور میشه دخترهای هنرمند و آنها که مثلا برای دریافت یک جایزه میخواهند بروند در تله پاس کنترل گیر میکنند ؟

به کارهایی که در جمهوری اسلامی کرده میشود فقط میشود گفت انحصار طلبی. به قول صمد آقا
هیشکی نمیتونه مث ما..... حالا هرچی

سیروس جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 22:59

جناب صاحب وبلاق!
ما مسائل مطروحه را نزد کارشناسان خبره و صاحبنظران زبده و اندیشمندان دودچراغ خورده بریم و استفتا نمودیم تا جواب های دشمن شکن و دهان خرد کن این صاحبان خرد و واجدان بصیرت و درایت را به سمع و نظر خوانندگان و دانندگان و دارندگان وبلاق شریف برسانیم.
در مورد اول فرمودند: مگر شهر هرت است ! هر هنرمند نمائی! و هر نیکوکار نمائی ! برود کار خیر بنماید؟ مگر ما اینجا قاقیم ؟ اول بیایند ما شجره نامه شان را کند و کاو کنیم اگر تا هفت پشتشان مورد! نداشت .اگر در تمام زندگیشان مرتکب اعمالی مثل جعل مدرک اکسفورد و اظهار دوستی با ملت اسرائیل و اخذ وام های پانصدمیلیارد تومانی زودبازده و دیر پس ده نشده باشند و اگر در دو سالگی جایشان را خیس نکرده باشند و اگر در کلاس سوم مدرسه جریمه نشده باشند و هزار اما و اگر دیگر در طول حیات شان نباشند انگاه میتوانند تحت نظر یکی از برادران مکتبی ! تشریف ببرند یک سکه بیست وپنج تومانی در یکی از صندوقهای برادر عسگراولادی مسلمان ! بیاندازند وبهشت را برای خودشان خریداری فرمایند.
و اما در مورد دوم فرمودند: ازانجائیکه گلشیفته ( حالا ایشان شیفته گل هستند یا گل شیفته ایشان است نیازمند بحث های طلبگی است و باید جزئ مسائل مستحدثه وارد و بطور علمی تعیین تکلیف شود ) بله ! چون ایشان جزو نوامیس اسلام محسوب می شوند و کل نوامیس خصوصا در دانشگاه زنجان! تحت صیانت و حفاظت و حراست برادران خودی قرار دارد بنابراین اقای هالیوود ! اگر می خواهد از ایشان بازی بگیرد مکلف است نخست فیلمنامه را بفرستد یکی از برادران مثلا برادر شمقدری ! بخواند. اشکالاتش را رفع کند . برادر صفار هرندی تصویب فرمایندبعد گلشیفته را به همراه برادر مددی!استاد متعهد و مکتبی ! روانه ینگه دنیا کنند . بازیش را بکند و صحیح و سلامت به اغوش وطن باز گردد.
اگر موارد دیگری هم بود بفرمائید استفتا نمائیم.

ای کاش زودتر فرموده بودید تا ما قلم دستمان را می شکستیم و این پست را نمیگذاشتیم.
ولی ما باز هم برایمان حل نشد که خانم گلشیفته اشکالی داشت که خودشان بروند و فیلمنامه را بیاورند. ولی فیلمنامه ای که میلیونها دلار میارزد را اگر بیاورند و بدهند به ارشاد و فردا آمدیم و مانند علی سنتوری لو رفت و شونصد فرم از آن کپی برداری شد آنگاه کی باید تقاص پس بدهد؟ میگویند گلشیفته خانم فیلم را لو داده. نمیگویند؟

پادرا شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 04:02 http://padra.blogsky.com/

منطقی که گلشیفته خانوم رو از رفتن به ولایات غریبه بازداشت همان منطقی است که دختران را از داشتن دوست پسر بی وفا و درس خوندن تو شهرستان و داشتن خانه مجردی بازمیداره

خانوم ها جواهرند و ما باید در نگهداریشون توی صتدوق جواهرات کوشا باشیم دوست عزیز

شما کارشناس اداره ارشاد بودید و ما خبر نداشتیم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد