فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

درخشش - Shining

Shining

مردی با همسر و پسرش به هتلی در یک نقطه کوهستانی که زمستان‌ها به علت برف شدید تعطیل است نقل مکان می‌کند. قرار است سرایدار این هتل باشد. اما با چیزهای مشکوکی روبرو می‌شود.

فیلم درخشش، Shining، ساخته‌ی استانلی کوبریک، یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما با بازی جک نیکلسون است. این فیلم پنج ستاره موزیک متنی بسیار عالی دارد. سکانس آخر این فیلم به عنوان ترسناک‌ترین سکانس تاریخ سینما شناخته شده است. جک نیکلسون به عنوان سرایدار هتلی استخدام می‌شود که همراه همسر و پسرش در تمام زمستان را در آن جا باشند. همین که هتل تعطیل می‌شود مرد در اوقات بیکاری متنی را تایپ می‌کند. پسر وی دارای حس ششم قوی یا همان Shine است.

فیلم دارای تعلیق بسیار است. قلاب فیلم هم که در بالا نوشتم بسیار قوی است.

بازی کلیه بازی‌گران فیلم عالی است. به ویژه جک نیکلسون. بازی پسرش هم به طرز حیرت آوری زیبا و عجیب است. این فیلم یکی از ده فیلم بسیار خوب کوبریک است. ترسی که در طول فیلم با شماست، ترس خاصی است. این فیلم را اگر مطمئن هستید که خیلی نمی‌ترسید، ببینید. صدای فیلم یا همان میکس صدا خیلی قشنگ است. فیلم برداری هم معرکه است. تمام سکانسی که پسربچه سه چرخه سواری می کند بدون کات است. تدوین هم بسیار خوبست. من اگر می‌توانستم به این فیلم حتی شش ستاره می‌دادم. 

نور پردازی سالن هتل هم حدود شش ماه طول کشیده است.

من بعد از سال‌ها انتظار بالاخره اجازه پیدا کردم که آن را ببینم. چرا که به من گفته بودند باید تا قبل از پانزده سالگی آن را نبینم. ولی دیدمش. یعنی قبل از پانزده سالگی.

نظرات 7 + ارسال نظر
حسام جمعه 10 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:06 http://hessamm.blogsky.com

کوبریک در ساخت فیلم ها وسواسی داشت که باعث شد در طول دوران فیلمسازی اش فیلم های معدودی بسازد که هر کدام یک شاهکار هستند. از غلاف تمام فلزی گرفته تا درخشش و چشمان کاملا بسته و پرتقال کوکی...
حالا این فیلم رو که قبل از ۱۵ سالگی دیدی، ولی آخرین ساخته این اعجوبه سینما رو نمی تونی قبل از ۱۸ سالگی ببینی!

اون که بعععععله.

سیروس یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 19:21

با این بععععله ! که فرموده اید یعنی فیلم را دیده ای .خوب نقدش را هم بنویس ما هم یک استفاده ای ببریم !

نه عمو سیروس ندیدمش فقط میدونم که توش چه خبره.

ر و ز ب ه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:26 http://hazrat-eshgh.blogsky.com

...
اولین بار که چشمان باز و بسته یا نمی دونم چشمان نیمه بسته یا چشمان کاملا بسته یا نمی دونم چشمای کور! یا اصن هر چی آقا محسن روش اسم بذاره رو دیدم! و با کار ایشون آشنا شدم همون موقع به این قضیه رسیدم که نخیر ایشون یه تفاوتی دارن!!
وقتی در لیست فیلمها دیدم طی ۷۰ سال زندگی تنها ۱۰-۱۵ تا فیلم ساخته دیگه واقعا فهمیدم یه جای کار یا می لنگه یا خیلی ظریف هست!

به هر حال با ترسناک بودن ولی نه خیلی ترسناک بودن فیلم موافقم :دی آخه من هنوز نتونستم یه فیلم ترسناک رو درون مغز کوچکم معنی کنم!
شاید اون قسمتی که با اره به جون در طفل معصوم می یفته ! و یا اون قسمتی که پسر کوچولو از پنجره می تونه بره بیرون و مامان زشتش با فک عجیبش نمی تونه! ترسناک قلم داد بشه!

فیلم واقعا عالی و استثنایی بود!

اما در مورد ترسناک بودن باید بگم که بیشتر به نظر من خود بازیگران! ترسناک بودن تا فیلم!!!!من از جک و وندی بیشتر می ترسیدم تا از فیلم و حتی اون باغ خوشگله‌‌ !!

+ یه نکته جالب رو هم برات بگم من حتی آمار ۱۱ ساعت نشستن پای چند فیلم رو دارم این رو واسه این میگم که معمولا حتی اگه فیلم هم خیلی بد باشه تا آخرش رو می بینم!
اما این فیلم رو من طی ۵ روز دیدم !!
باورت میشه ؟؟ خودمم باورم نمیشه !! هر بار یه اتفاقی می افتاد و نمی دیدم!

++ این قضیه رو هم بذار پی عجیب بودن مرحوم کارگردان !!

+++ حیف.. باید فیلمهای بیشتری می ساخت!

سپنداریار.. . .

من وقتی از فیلمی خوشم بیاد سی چهل دفعه میبینمش. اینو هنوز خودمون نداریم و الا بازم میدیدمش.
اون فیلمم چون هنوز ۱۸ سالم نشده اجازه ندارم که ببینم.

ر و ز ب ه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:41 http://hazrat-eshgh.blogsky.com

...
من هم زیادی خودخواهم! هم پر رو! هم وراج و هم هزار چیز دیگه!
اینجا از استنلی حرف زدیم! می خوام ببیرمت یعنی بری واسم در خط برادران کوئن!

یه چز بود این جلوی زبونم گیر کرده بود هر بار نمی گفتم بهت!
نظرت در مورد لوبوسکی بزرگ (Big Lebowski) اثر جان کوئن چیه ؟؟
یا اینم مثل بقیه ش میره واسه یه یادداشت جدید :دی ؟؟

دِ برو دیگه پر رو !! ( با خودم بودم!)

فعلا!

از برادران کوئن یک ده دوازده دفعه ای فقط جایی برای پیرمردها نیست را دیده ام. اونم بیشتر به خاطر خاویر باردم.

ر و ز ب ه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:06 http://hazrat-eshgh.blogsky.com

...
اها پس من حالا جریان دیدن خودم رو متوجه شدم!
یه چند صد سال دیگه منم میشم +۱۸ !!

منم خیلی بار جایی برای شماها نیست (:دی) رو دیدم.
آره نامرد در سطح فیفا بازی می کنه!
ولی من اول واسه اون کارگردان ها دید!
بعد واسه چهار تا اسکار!
بعد واسه خاویر..

به هر حال تفاهم های ما در سطح فیفا کم هست!

من فکر می کنم که شما منو با بابام اشتباه گرفتین. من ترانه هستم و درست نوشتم که هجده سالم نشده. من فقط سیزده سال دارم.

پروانه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:40 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

نخستین بار که شاید کلاس دو ابتدایی بودم پدرم مرا به یک فیلم دراکولا برد که هنوز صحنه هاش جلو چشممه . هیچوقت از فیلم های ترسناک خوشم نیومده . ولی تو خونه ما پر از این فیلمای ترسناکه که از ترسم قاطی فیلم های خودم راشون نمی دم . چند باری با سالار نشستم تا امتحان کنم در حالی که من وای وای ام هوا رفته بود سالار در کما ل خونسردی بهم میگفت مامان فیلمه دیگه!! ولی اون فیلم اثرشو رو من میزاره و شخصیت های اون فیلم تا مدتها به خوابم میان!!
ولی یه دوستی دارم که هر وقت میاد خونه ما فیلمای سالار رو با خودش میبره.

این هم یک نظر بود دیگه!

ولی باز هم سعی خواهم کرد.

من مساجر پولانسکی رو دیدم که ترسناک بود. با این شاینینگ و دیگه هیچچی. دراکولا هم که دیگه نیست. بهرحال منم نظرم اینه که فیلمه.
شاینینگ رو ندیدین؟ ببینین. با سالار هم ببینین.

mammad یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 13:56

به نظر من در مقایسه با فیلم جن گیر این فیلم اصلا ترسناک نیست.
من وقتی فیلم جن گیر رو دیدم تا چندین شب اصلا خوابم نمیبرد.جن گیر ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما است.
نه اینکه من همشون رو دیدم!!

جن گیر رو من ندیدم ولی به نظرم خیال پردازیه. به نظر من چیزی که شاینینگ رو ترسناک کرده اینه که می تونه اتفاق بیافته.
جن گیر شنیدم که بیشتر فجیعه تا ترسناک.
اون سکانس آخر هم که نوشتم نظر من نبود نظر بسیاری از منتقدین فیلم بود. خودم هم تا به حال فیلمی به این ترسناکی ندیده بودم. چون اجازه ندارم که ببینم. این را هم به زور باهاش موافقت کردند که ببینمش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد