فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

گلدن گلاب 2011


کاندیداهای گلدن گلاب 2011 معرفی شدند.

inception همان طور که انتظار می رفت در رشته های اصلی به جز هنرپیشه کاندید شده. مانند بهترین فیلم درام، بهترین فیلم نامه و کارگردانی و در کنارش فیلمی همچون شبکه اجتماعی که راجع به پایه گذار فیس بوکه و جایزه منتقدان سینمایی رو از آن خود کرد، قرار داره. البته حق و اولویت فیلمنامه با این فیلمه: inception

جانی دپ هم به شکل حیرت آوری کاندید دو گلدن گلاب در یک رشته خاص شده!

در میان هنرپیشه های دیگر هم که کاندید شدند، می تونم به آن هاتاوی و جیمز فرانکو، مجری جوان و امسال اسکار اشاره کنم!

با این که از آکادمی ها انتظار میره بیشتر جوایز رو به شبکه اجتماعی بدن ولی امیدواریم در حق یکی از بهترین فیلم های سال، یعنی Inception نامردی نشه.

همین طور دیده نشدن فیلم جزیره شاتر اثر مارتین اسکورسیزی در کاندیدها یک تراژدی تلخ به حساب میاد. مخصوصا با بازی به یاد ماندی دی کاپریو و کارگردانی حیرت انگیز اسکورسیزی.

از گلدن گلاب نا امید شدم.

لینک کاندیداها رو  اینجا ببینید.

نظرات 6 + ارسال نظر
حمید جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 13:00 http://www.shaiadkeaiande.blogfa.com/

من که بعید میدونم اکادمی به فیلم های امسال فینچر و نولان اسکار بده.
وقتی یکی از شاهکار های سینما و فینچر یعنی بنجامین باتن رو نادیده میگیرن و به یه فیلم هندی مضحک اسکار میدن چه انتظاری میشه امسال ازشون داشت.
کلن یه سری کارگردان مثل برتون و فینچر و نولان و تارانتینو توی لیست سیاه اکادمین. که معمولن انتظاری برای اسکار گرفتنشون نیست. که با این کاراشون اسکار رو بی ارزش تر میکنن.
اصلن من همینجا اکادمی رو تحریم میکنم. فقط جشنواره ی فجر خودمون !

آخه همه چیز یه حدی داره! آدم چقدر می تونی پررو باشه بیاد به جای این که به فیلم نامه نولان گلدن گلاب نده اون موقع بیاد به social network بده؟
آخه باز اسکار کمی تجاریه. این حرکت از جانب گلدن گلاب کمی عجیب به نظر میاد!

حسام جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 13:03 http://hessamm.blogsky.com

هیات ژوری گلدن گلاب برعکس اعضای آکادمی دشمنی خاصی با جانی دپ ندارن و تابحال بارها کاندیدش کردن. اما اینکه امسال برای دو فیلم نامزد شده، جالبه.

اینکه داوران هیات انتخاب امسال شاتر آیلند رو یادشون رفت یا بالکل نادیده گرفتن واقعا عجیبه. چطور بازی دی کاپریو توی اون فیلم رو ندیدن؟ چطور بازی ماریون کاتیلارد توی Inception رو ندیدن؟ همینطور فیلم Ghost Writer؟

واقعا نا امیدکننده اس.

*** در اینکه گلدن گلاب ها رو به Inception می دن و اسکارها رو به شبکه اجتماعی باهات موافقم.

*** البته فیلم آلیس هم از اون فیلم های مورد علاقه اعضای گلدن گلابه.

خیلی در حق دی کاپریو نامردی کردن. اصلا در حق اسکورسیزی هم همین طور. و همین طور پلانسکی...
همه اینا قابل تحمله ولی این که بخوان به شبکه اجتماعی جایزه بدن دیگه عندشه! خداییش من نمی دونم چه طور جرئت می کنه جلو inception سر بلند کنه!
آلیس هم درسته که مورد علاقس و احتمالا جانی دپ به خاطرش جایزه می بره ولی اگر قرار باشه به چیزی غیر از شبکه اجتماعی جایزه بدن، به احتمال 99 درصد به inception میدن.

حسام جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 21:04 http://hessamm.blogsky.com

جانی دپ بعید می دونم گلدن گلاب هم بگیره. به احتمال زیاد همین جسی آیزنبرگ برای سوشیال نت وورک می گیره. نقش اول زن رو هم ناتالی پورتمن. البته هنوز بازی نیکول کیدمن توی ربیت هول رو ندیدم. می گن خیلی خوب بازی کرده.

البته من با نظر حمید هم که گفته بنجامین باتن بهتر از اسلامداگ میلیونر بود مخالفم. بنجامین باتن مشکلات زیادی در فیلمنامه، پرداخت و ساختار داشت. از طرف دیگه اسلامداگ میلیونر فیلمیه که ساختنش از صد تا بنجامین باتن هم سخت تره... و اینکه فیلم اصلا هندی نیست! انگلیسیه.

جانی دپ با آیزنبرک که رشته شون فرق داره!
ولی من فکر می کنم ناتالی پرتمن می بره.
خداییش باتن فیلمش خیلی بهتر از اسلام داگ میلیونر بود. اگه قرار بود بهترین فیلم رو بدن من خودم به باتن می دادم ولی کارگردانی رو بهت حق میدم. خداییش سخت بود.
حالا 16 ژانویه مشخص میشن برنده ها!

محسن شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 20:42 http://after23.blogsky.com

من جایزه اول در رشته فیلم نامه اوریجینال رو به اینسپشن میدم.
جایزه بهترین کارگردانی رو به رومن میدم برای فیلم گوسترایتر. چی؟ کاندیدا نیست؟ حتمن ترسیدن بگن به متهمی جایزه دادن.
با این حساب قولدن قلوب بره کشک سابی.

بریم براشون کشک بخریم! واقا منو ناامید کردن!

نیره یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 20:55 http://bahareman.blogsky.com

بهترین فیلمی که اخیرا دیدم inception بود.... خیلی جذاب و هنرمندی کامل.... من خیلی سرم شلوغه... خبراشو به من می دید؟ وقت نمی کنم پیگیری کنم!!!

ما هم معتقدیم که اینسپشن بهترین فیلم امساله.
چشم. ولی چه جوری؟ با ایمیل؟
***
من -محسن-پا تو کفش پست ترانه کردم.

نیره جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:20 http://www.bahareman.blogsky.com/

inception هم که هیچی نگرفت!
باید قوی سیاه ببینم که ندیدم

فردا کاندیداهای اسکار معرفی می شوند. ببینم Inception چه می کنه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد