فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

پیانیست (Pianist) *****

پیانیست

یک فیلم خوب با کارگردانی یکی از بزرگترین کارگردانان جهان سینما و بازی بازیگری که به خاطر فیلم اسکار گرفت یعنی آقای آدرین برودی. در آخر فیلم ما احساس نمیکنیم که 150 دقیقه فیلم دیده ایم.

گریم، بازی، کارگردانی، طراحی صحنه، جلوه های ویژه بخصوص صحنه های جنگ، طراحی لباس، موسیقی متن و ....به قدری خوبست که  آدم حتی ده ثانیه اشکال هم در فیلم نمی‌بیند.

می‌خواستم در باره بهترین صحنه فیلم چیزی بنویسم ولی فیلم آن‌قدر صحنه زیبا دارد که نمی‌دانم کدام را نام ببرم. پیانو زدن اشپیلمن وقتی که دستش پیانو را لمس نمیکند، صحنه‌ای که حاضر نبود کنسروی را که چند روز بود پیدایش کرده بود و موفق به باز کردن در آن نشده بود را از خود جدا نمی‌کرد و یا صحنه‌ای که در میان صدها یهودی به اردوگاه می‌رفت پلیسی یهودی او را از صف خارج کرد که فرار کند.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 21:42 http://filmamoon.blogsky.com/

ورود شما را به عرصه نقد فیلم خوش آمد می گوییم.

حسام یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 22:32 http://hessamm.blogsky.com

نوشتن اولین نقد سینمایی رو بهت تبریک می گم، خصوصا که انقدر هم خوب نوشتی.
پیشنهاد می کنم نقد فیلم های انیمیشنی و فیلم های ژانر کودک و نوجوان رو به عهده بگیر که بد جوری جای خالیش حس می شه. درباره فیلم های دیگه همه می نویسن اما فکر نمی کنم توی هیچ وبلاگی بشه یه نقد درباره فیلم خانه هیولا یا عصر یخبندان ۲ پیدا کرد. درباره دوبله کارتون ها هم می شه مطالب زیادی نوشت...

ممنون. باشه خودم هم میخواستم اینکارو بکنم ولی آخه پیانیست خیلی قشنگ بود. شاید همین روزا در باره نارنیا بنویسم.

پادرا یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:29

یکی از چیزای جالب این فیلم صحنه ساختمونهای تخریب شده ورشو ه که قلب آدمو تکون میده ! البته من از نیمه دوم فیلم بیشتر خوشم میاد چون نیمه اولشو تو خیلی فیلم ها دیده بودم ولی در کل کار خوبیه به خصوص که پولانسکی تو این فیلم جنگ رو با موسیقی کلاسیک در هم آمیخته :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد