فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

فلینی در پنجمین جشنواره جهانی فیلم تهران

فدریکو فلینی

جشنواره جهانی فیلم تهران خیلی زود در جمع جشنواره‌های مطرح جهانی جا افتاد. بسیاری از دست اندرکاران سینما سعی می‌کردند طوری برنامه ریزی کنند که در این جشنواره حضور یابند.

پنجمین جشنواره جهانی فیلم تهران که از 30 آبان – 14 آذر  1355برگزار شد، بخشی داشت با نام "دنیای یک ساحر" که مروری بود بر فیلم‌های فدریکو فلینی (۱۹۲۰-۱۹۹۳) کارگردان کبیر سینما. قرار بود که آقای فلینی در این جشنواره حضور یابند که "کازانوا"  مانع شد.

متن زیر در بولتن روزانه پنجمین جشنواره جهانی فیلم تهران – شماره 6 درج شده است.

 

"کازانوا" نمی‌گذارد "فلینی" به تهران بیاید.

فدریکو فلینی که سخت مشغول به پایان بردن فیلم آخرش "کازانوا" است، طی تلگرامی اطلاع داده است که به تهران نخواهد آمد. متن تلگرام از این قرار است:

آقای هژیر داریوش، جشنواره جهانی فیلم تهران

دوست عزیز:

بسیار امیدوار بودم که در جشنواره شما شرکت کنم و شخصا ازشما بخاطر افتخاری که جشنواره شما نصیب کارهای من کرده است تشکر کنم. متاسفانه آخرین کارهای مربوط به میکساژ فیلم "کازانوا" که باید در تاریخ از پیش تعیین شده برای نمایش حاضر شود، خارج شدن از رم را برایم غیرممکن ساخته است. امسال این موانع و محدودیت‌های زمانی مرا در قبال شما خجلت زده کرده است. انشاءالله سال دیگر. با پوزش فراوان و امید موفقیت.

فدریکو فلینی

نظرات 5 + ارسال نظر
حسام شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:46 http://hessamm.blogsky.com

اینکه کارگردان بزرگی مثل فیلنی به جشنواره تهران نامه می نویسه و دلیل نیومدنش رو توضیح می ده و تاسف می خوره نشون می ده این جشنواره چه اعتباری داشته.
ما که بچه بعد از انقلاب و جشنواره فجر هستیم، از وقتی یادمونه همیشه حرف از کارگردان های بزرگ بود که امسال میان، اما هیچوقت هیچکدومشون نیومدن (و توضیح هم ندادن که چرا نمیانن، یعنی اصلا به هیچ جاشون حساب نکردن!). آخرش هم یه سری آدم در پیت از ارمنستان و چین و ترکمنستان و صربستان پیدا می کنن که مهمانان جشنواره امسال اینان!

مهدیه چهارشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 14:52 http://badoom.blogsky.com

سلام
سال نو مبارک. امیدوارم سالی همراه با سلامتی، خوشبختی، شادی و موفقیت داشته باشید.

محسن پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:41 http://filmamoon.blogsky.com/

البته چیزی را که یادم رفت اضافه کنم این بود که من دقیقن به همین علت هیچ وقت از کازانوا خوشم نیامد و هر وقت که آنرا دیدم-4 یا 5 بار- در تمام طول فیلم به یاد این بودم که کازانوا مانع از این شد که من این بزرگمرد تاریخ سینما را از نزدیک ببینم.

nasser دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:38 http://farabit.ir

سلام
اگر فیلم ماه 2009 رو دیدین یه نقد هم در مورد این فیلم بنویسین و به ایمیل بنده بفرستین تا در سایت سینمایی movies.farabit.ir با نام شما درج کنم
ممنون

این فیلم را ندیده ام.

فیلیپ ژربیه سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:20

کلمه انشااله رو هم واقعا بکار برده جناب فلینی؟:د

حتمن. خارجی ها گاهی استفاده می کنند. البته در مواجهه با ما.
بهرحال عینن از متن نقل کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد