فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)
فیلم هایی که می بینیم

فیلم هایی که می بینیم

رویاهای ما زندگی واقعی ما هستند. (فدریکو فلینی)

تس Tess

Polanski Tess

 تس دومین فیلمی است که از رومن پولانسکی دیدم. با دیدن این فیلم برایم مسلم شد که پولانسکی یکی از بزرگترین کارگردانان حال حاضر سینما است. که در این فیلم یکی از سه نفر سناریست فیلم هم هست.

تس اقتباسی از کتاب Tess of the D'Urbervilles اثر توماس هاردی است. اقتباس که چه عرض کنم. تقریبا مو به مو کتاب تبدیل به فیلم شده به قول سینماگران خیلی وفادار به متن کتاب است. کتاب را قبلا خوانده بودم و عکس های فیلم را توی کتاب دیده بودم و خیلی دلم می خواست که فیلم را ببینم و آخرش آرزوم برآورده شد.

تس Nastassja Kinski  داستان دختر فقیری است از خانواده دوربی فیلد که با پدر و مادر و پنج خواهر و برادرش زندگی می کند و بعد از مدتی معلوم میشود که خانواده او ریشه اشرافی دارد و از خانواده دوربرویل هستند که به مرور زمان زمین ها و پول هایی را که داشته اند از دست داده اند. در طول فیلم روابطی بین او و پسرعمویش الکس برقرار می‌شود ولی با مردی به نام انجل Peter Firth ازدواج می کند  و ادامه داستان در باره ادامه این زندگی است و اتفاقاتی که می افتد. بطور کلی داستان فیلم که یک رمان دراماتیک است در باره تلاش یک زن برای زندگی با مردی که دوستش دارد . به طوری که حاضر میشود به خاطر عشقش حتی مرتکب قتل شود.

زیباترین سکانس فیلم، سکانس توت فرنگی خوردن تس است که الکس آنها را در دهانش می‌گذارد.

اجرای موزیک متن زیبای فیلم به عهده ارکستر سمفونیک لندن است.

فیلم در شش مورد کاندیدای اسکار بود ولی در نهایت در سه مورد آن را دریافت کرد.

بهترین کارگردانی هنری، بهترین فیلم برداری و بهترین طراحی لباس.

خیلی سرم شلوغه و الا دوست داشتم که بارها این فیلم را ببینم.

نظرات 13 + ارسال نظر
حسام دوشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 00:58 http://hessamm.blogsky.com/

من این فیلم رو سالها پیش دیدم و چیز زیادی ازش یادم نیست. بازی ناتاشا کینسکی و اون سکانس توت فرنگی که گفتی از همه بیشتر به خاطرم مونده.
تمام فیلم های پولانسکی فوق العاده هستن. من از همه بیشتر فیلم Frantic (دیوانه وار) رو دوست دارم که به نظرم با اینکه داستان ساده ای داره اما واقعا شاهکاره. دروازه نهم و بچه رزماری هم فیلم های خیلی خوبی هستن. اگه تونستی فیلم دیوانه وار رو گیر بیار و ببین. من دارم اگه پیدا نکردی بگو بهت بدم.

محسن یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:21 http://filmamoon.blogsky.com/

منم اینقدر سرم شلوغه که نرسیدم این فیلم رو هم ببینم. ولی خب اون سکانس توت فرنگی خوردن رو دیدم.

کوروش شمس دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:05

من هم این فیلم رو دیده بودم ولی دلم میخواست بدونم یادداشت تو چه تاثیری رو یه آدم بی ادعای درست حسابی میتونه بذاره که فیلم باز هم نباشه وفیلم هم ندیده باشه
خوب خوشبختانه اون آدمه دم دست بود یادداشت تو همون طور که خودم هم تشخیص داده بودم به قدری روشن بود که
کاملا محتوای فیلمو بش منتقل کرده بود او هم مثل من وتو ومحسن وحسام منتها بدون دیدن فیلم گفت که عجب گیلاس خورونی بوده!حالا گیر آوردن فیلم هم مونده گردن من چونکه علاقمند شده که فیلم هم ببینه من اگر به جای تو بودم وبا خبر میشدم که یادداشتم تونسته این همه اثر بخش باشه
خیلی خوشحال میشدم.این روزها دلم هوای فیلم قطار افسار گسیخته رو کرده از صبح تا شب بار ها نوشته ی اول فیلمو که مربوط به یکی از نمایشنامه های شکسپیر بود را تکرارمیکنم که:
هیچ حیوان درنده خوئی نیست که بوئی از شفقت نبرده باشد
من بوئی از شفقت نبرده ام پس حیوان نیستم

سیف القلم سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:14 http://www.seyfolghalam.blogfa.com

فقط خواستم بگم منم اول کتابو خوندم بعد فیلم و دیدم
خیلی حال داد

نیما سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 20:46

من این فیلم رو یه سال قبل دیدم .اون زمان من رو یاد فیلم لولیتا ساخته لین انداختش . به نظر من هم زیبا ترین سکانس توت فرنگی بودش. ممنون از review که برای این فیلم نوشتین.


یه دوست شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 00:07

سلام و خسته نباشید
من کتاب تس رو البته انگلیسیشو خوندم کلا کتاب جالبی هست ولی تا حالا موفق نشدم ترجمه فارسیه اونو پیدا کنم- اگه براتون امکان داره بهم بگین چرا این کتاب دیگه منتشر نمیشه نه با ترجمه سیروان آزاد و نه ابراهیم یونسی
ازتون ممنونم اگه بگین اسم اصلی فیلمش هم چیه ممنوم میشم
با تشکر

من نمی دانم که چرا کتاب دیگه منتشر نمیشه.
منظورتان را از اسم اصلی فیلمش نفهمیدم. خب اسم فیلم همین Tess دیگه.

لیلا جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:33 http://www.deltangiebaran.blogfa.com

من هم فوق العاده تحت تاثیر این فیلم دیدنی قرار گرفتم و بیشترین چیزی که دراین فیلم من رو جذب کرد فضای روستایی و باران زده ای بود که با موقعیت زندگی تس همخونی داشت!

yasaman یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:50

man in filmo nadidam vali ketabo khoonde boodam age linki baraye downloadesh darid be man ham bedid lotfan!:)

لنیکی ازش ندارم. من اینجا توی تهرون سی دی شو خریدم.

زهرا دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:07

من خیلی دلم می خواد این فیلم رو ببینم رمانشو خوندم ام هر کاری میکنم نمیتونم اونو دانلود کنم

این فیلم توی کارتون سی دی فروشی های کنار خیابون هست.
یا از این فروشگاه های اینترنتی می تونید بخرید.

ذهن زیبا پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:43 http://virginia.blogfa.com

خیلی دوست دارم این فیلم رو ببینم. الان دارم کتابش رو می خونم . انقدر داستان جذاب هست به فکر دیدن فیلمش هم افتادم. مخصوصاکه دیدم نوشتید کارگردانش پولانسکی هست.

همه ی فیلم های پولانسکی را باید دید.

ali جمعه 25 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 20:56

پولانسکی یه استاد به تمام معناست که من بهش لغب آقای خاص سینما رو میدم چون فیلم هایی که ساخته همه خاص و تاثیرگزاره و زندگی خودش هم خاص !

و شوربختانه نسل چنین کارگردانانی در حال انقراض است.

Bardia یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 20:37

واقعا فیلم بود این فیلم؟؟؟

نویسنده ی یادداشت دیگر به اینجا سر نمی زنند و من پاسخی می نویسم.
***
به نظر نویسنده ی یادداشت بله. ای کاش شما هم اشاره ای به ایرادهای فیلم می کردید.
***
محسن مهدی بهشت

شیدا جمعه 13 دی‌ماه سال 1398 ساعت 03:45

خیلی خیلی حس خوبی بهم داد که یه نوشته از فیلم که مال ۱۲ سال قبله رو خوندم! من ی آدم فیلم بازم و کار هر روزم فیلم دیدنه. به جرات میگم بهههترین فیلمی بود که تا به امروز دیدم.

فیلم های پولانسکی یکی از یکی بهترند.
به نظر من البته.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد